یک فناوری خانگی برای تشخیص کووید-19



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,فناوری جدید خانگی
یک استارتاپ برزیلی، نوعی فناوری جدید خانگی ابداع کرده که می‌تواند نشانه‌های کووید-19 را در افراد بررسی کرده و امکان سرایت بیماری را کاهش دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینمگ، معمولا به بیماران توصیه می‌شود که در صورت دیدن مشکل در نشانه‌های بالینی، به بیمارستان مراجعه کنند.

 

استارتاپ برزیلی "بیولوژیکس" (Biologix)، یک سیستم خانگی برای بررسی آپنه خواب ابداع کرده‌اند که مبتنی بر اینترنت اشیا است و می‌توان از آن برای بررسی از راه دور افرادی استفاده کرد که مشکوک به داشتن نشانه‌های کووید- 19 هستند. این سیستم موسوم به FAPESP"" می‌تواند بدتر شدن نشانه‌ها را اطلاع دهد تا بیمار در صورت نیاز در بیمارستان بستری شود.

 

"تاسیتو میستروریگو دی آلمیدا" (Tácito Mistrorigo de Almeida)، مدیرعامل بیولوژیکس گفت: در حال حاضر، چندین ابزار برای بررسی بیماران مشکوک به داشتن نشانه‌های کووید- 19 در دسترس هستند اما کار خود را براساس واکنش‌های بیمار انجام می‌دهند؛ این ابزارها نمی‌توانند نشانه‌های بالینی را مانند سیستم ما مورد بررسی قرار دهند.

 

بخش فیزیکی این سیستم، یک حسگر قابل حمل را شامل می‌شود که روی انگشت اشاره بیمار قرار می‌گیرد و داده‌های مربوط به تراکم اکسیژن یا ضربان قلب را مورد بررسی قرار می‌دهد. این داده‌ها با کمک یک اپلیکیشن تلفن همراه جمع‌آوری می‌شوند که می‌توان آن‌ اپلیکیشن را به صورت رایگان روی پلتفرم‌های اندروید و iOS نصب کرد. این برنامه، داده‌هایی را به صورت خودکار به فضای ابری می‌فرستد تا گروه پزشکی بتوانند از آنها برای بررسی وضعیت هر بیمار استفاده کنند.

 

اگر این سیستم، افت اکسیژن را نشان دهد، گروه پزشکی با بیمار تماس برقرار می‌کند زیرا افت اکسیژن، یکی از نشانه‌های هشداردهنده در مورد ابتلا به کووید- 19 است. همچنین افت اکسیژن می‌تواند یکی از نشانه‌های بروز آپنه خواب باشد که در آن، تنفس به صورت مکرر متوقف و آغاز می‌شود.

 

اگر داده‌های این سیستم، افت سطح اکسیژن و یا ضربان قلب را نشان دهند و یا اگر پرستاران، تب، سرفه، خستگی و دشواری در تنفس را گزارش دهند، بستری شدن بیمار توصیه می‌شود.

 

آلمیدا ادامه داد: این سیستم می‌تواند با بررسی نشانه‌های بیماری، نیاز به بستری شدن بیمار را نشان دهد و بدین ترتیب، خطر سرایت بیماری را برطرف کند.

 

قرار است این فناوری جدید، در دو بیمارستان واقع در شهر سائوپائولو آزمایش شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------