سپر جادویی که جلوی انتشار کرونا را می‌گیرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

 

ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، نوشت: مطالعات جدید محققان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد ضدعفونی‌کردن مداوم سطوح در معرض ویروس، سپری دفاعی برای مقابله با انتشار ویروس جدید کروناست که باید در اماکن عمومی از جمله بیمارستان‌ها و محیط کار مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

در اولین دستورالعمل‌های منتشر شده برای مقابله با انتشار و گسترش ویروس جدید کرونا از طرف سازمان جهانی بهداشت به ضدعفونی‌کردن سطوحی که در معرض تماس قرار دارند، اشاره شد.

 

مطالعات جدید نشان می‌دهد ضدعفونی‌کردن سطوح باید به صورت مستمر تکرار شود تا خط دفاعی در مقابل انتشار ویروس باشد.

 

سطوح به راحتی در معرض انواع پاتوژن‌ها قرار دارند. عوامل مختلفی از جمله دما، رطوبت و جنس سطح، تعیین‌کننده مدت زمان فعال ماندن ویروس SARS-CoV-۲ روی این سطوح هستند.

 

ضدعفونی کردن مستمر مانند یک سد دفاعی در مقابل تمام میکروارگانیسم‌های فعال است، این دستورالعمل به ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اماکان عمومی و محل کار باید مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی، شستن و ضدعفونی کردن مداوم دست و سطوح و اجتناب از تردد اضافی در مکان‌های عمومی تنها راهکارهای در دسترس برای جلوگیری از انتشار ویروس هستند.

 

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

 

نتایج این مطالعه در MedRxiv منتشر شده است.

 

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------