اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هشدار: کرونا به جفت صدمه می‌زند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا به جفت صدمه می‌زند، می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد، آسیب اعضای بدن یا حتی مرگ جنین شود.

 به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا به جفت صدمه می‌زند، می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد، آسیب اعضای بدن یا حتی مرگ جنین شود.

 

محققان تأکید می‌کنند، مشکلات جریان خون، می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد و حتی مرگ جنین شود.

 

یک مطالعه کوچک نشان داده است، ویروس کرونا که در حال حاضر جهان را فرا گرفته ممکن است جفت زنان باردار را دچار آسیب و خون رسانی به نوزادان متولد نشده آنها را قطع می‌کند.

 

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، زنان باردار که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، باید بیشتر تحت نظر باشند.

 

در بررسی‌هایی که پس از تولد نوزادان زنان مبتلا به ویروس مذکور صورت گرفته مشخص شد جریان خون از بدن مادر به جفت و بدن جنین به میزان کافی نبوده و لخته‌های خون درون جفت این نوزادان یافت شد.

 

در کل، شانزده زن در این مطالعه که توسط دانشگاه شمال غربی در ایلینوی صورت گرفته شرکت داشتند؛ پانزده نفر از آنها نوزادان سالم به دنیا آوردند، اما به طور کلی دربحبوحه ویروس کرونا زنان باردار باید بسیار بیشتر از قبل تحت نظر باشند.

 

کارشناسان تأکید می‌کنند، این مطالعه بسیار کوچک‌تر از آن است که بتوان از آن نتیجه‌گیری‌های گسترده کرد؛ برای رسیدن به اطلاعات دقیق‌تر باید پژوهش‌های گسترده‌تری صورت بگیرد. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------