اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ماسک‌های خانگی در کاهش شیوع کرونا مؤثر هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ماسک‌های خانگی
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ماسک‌های پارچه ‌ای خانگی می‌تواند به جلوگیری از انتشار کووید ۱۹ و انسداد ۹۹ درصدی ذرات کمک کند. 

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ماسک‌های پارچه‌ای خانگی می‌تواند به جلوگیری از انتشار کووید ۱۹ و انسداد ۹۹ درصدی ذرات کمک کند.

 

تجزیه و تحلیل مطالعات قبلی نشان می‌دهد که ماسک‌های پارچه‌ای قطرات حامل ویروس را مسدود می‌کند و یک ماسک خانگی سه لایه باعث کاهش ۹۹ درصدی آلودگی می‌شود.

 

به گفته دانشمندانی که یک قرن از مطالعات ماسک را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند، ماسک‌های پارچه‌ای می‌توانند به انسداد COVID-19 کمک کنند.

 

محققان کانادایی گزارش می‌دهند که ماسک‌های پارچه‌ای، به ویژه آنهایی که چندین لایه پنبه دارند، ویروس‌هایی را که از طریق ذرات میکروسکوپی موجود در هوا پخش می‌شوند، مسدود می‌کنند.

 

اگرچه هیچ مدرک مستقیمی نشان نمی‌دهد که ماسک‌های پارچه‌ای باعث کاهش انتقال ویروس می‌شوند، اما شواهد قانع کننده نشان می‌دهد که آلودگی هوا و سطوح را کاهش می‌دهد.

 

برخی از پارچه‌ها، مانند فلانل، بیش از ۹۰ درصد ذرات را مسدود می‌کنند، در حالی که یک ماسک سه لایه می‌تواند آلودگی را تا ۹۹ درصد کاهش دهد.

 

در حالی که محققان تضمین نمی‌کنند ماسک‌های پارچه‌ای مانع از آلوده شدن فرد پوشنده توسط SARS-CoV-2 شود، گزارش جدید از کارآیی آنها برای مسدود شدن ذرات عفونی حکایت دارد.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و موسسه بهداشت عمومی ایالات متحده از استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای در یک فضای عمومی حمایت می‌کند، اگرچه هیچ جایگزینی برای ماسک‌های مورد تأیید بالینی در بیمارستان وجود ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------