اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مشکلات قلبی زنان را افزایش می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سندروم تخمدان پلی کیستیک
مطالعه جدید نشان می دهد زنان دهه ۳۰ و ۴۰ سالگی دارای مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک با ریسک بالای ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستند. 

به گزارش مهر، دکتر «کلار اولیور ویلیامز»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کمبریج بریتانیا، در این باره می‌گوید: «زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک می‌توانند با انجام اقدامات کوچک نظیر مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و ورزش کردن، سلامت قلب شأن را حفظ کنند.»

 

برآوردها نشان می‌دهد حدود ۶ تا ۲۰ درصد زنان در سنین باروری مبتلا به این سندروم هستند. ویژگی‌های این اختلال شامل وجود چندین کیست در داخل تخمدان، عادت ماهانه‌های نامنظم، رویش زیاد مو در بدن یا ریزش موی سر به دلیل میزان بالا هورمون‌های مردانه و مشکل در باردارشدن است.

 

زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک احتمالاً دچار اضافه وزن بوده یا چاق هستند، و مبتلا به دیابت و فشارخون بالا هستند که همگی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء به بیماری قلبی و سکته است.

 

به گفته محققان، برخی علائم سندروم تخمدان پلی‌کیستیک فقط در طول سال‌های باروری وجود دارند، از اینرو این احتمال وجود دارد که ریسک بیماری قلبی در سنین بالاتر از بین برود.

 

این مطالعه شامل ۶۰,۵۷۴ زن دریافت کننده درمان ناباروری از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۵ بود. از بین این تعداد، ۱۰.۲ درصد مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک بودند. گزارش پزشکی این زنان به مدت ۹ سال تحت بررسی بود. در طول این مدت ۲۹۲۵ (۴.۸ درصد) از زنان مبتلا به بیماری قلبی عروقی شدند.

 

در مجموع، زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک ۱۹ درصد در معرض ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------