۱۶۳ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار بیماری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. 

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

 

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

 

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

 

بنابر اعلام لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

وی ادامه داد: ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی در تشریح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

لاری درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

لاری در توضیحاتی درباره وضعیت بیماری در استان آذربایجان غربی که هم اکنون دارای وضعیت هشدار قرار دارد، گفت: این استان شاهد خیز نسبتا متوسط در اسفندماه گذشته و خیز جدی تر در فروردین ماه سال جاری بود. از اواخر فروردین روند موارد ابتلا و بستری در این استان رو به کاهش رفت و اردیبهشت ماه به یک پایداری نسبی رسید. اما متاسفانه علیرغم توصیه های بهداشتی، از خردادماه همسو با اغلب استانهای کشور شاهد روند صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم، به طوری که در روزهای پایانی خرداد و اوایل تیر ماه تعداد موارد بستری و ابتلا به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه از یک ماه گذشته با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم، تلاش کادر بهداشت و درمان و ستاد استانی کرونا، شاهد یک روند کاهشی در موارد ابتلا به بیماری در این استان هستیم. هم اکنون سه شهرستان از این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استان از جمله ارومیه، خوی، سردشت و میاندوآب دارای شدت بیشتری است.

 

به گفته لاری، از ابتدای مردادماه، بیشترین میزان استفاده از ماسک در ادارات و سازمانها و کمترین میزان استفاده از ماسک در پایانه های مسافربری درون شهری بوده است. همچنین بیشترین میزان رعایت پروتکلها از ابتدای مرداد در بیمارستان ها به میزان ۹۵ درصد و کمترین میزان در پایانه های مسافری درون شهری به میزان ۳۶ درصد و پایانه مسافری برون شهری به میزان ۵۵ درصد گزارش شده است.

 

وی در این باره افزود: از ابتدای مردادماه، ۲۳۴ واحد متخلف اعم از واحد تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنعتی و صنفی لپلمب شده اند که ۱۱۱ موارد از موارد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکلها و استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک توسط این مردم این استان، ضمن تداوم روند کاهش در موارد بستری، شاهد خروج این استان از وضعیت هشدار در هفته های آتی باشیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در جهان شناسایی شده و متاسفانه بیش از ۷۲۹هزار نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند. همه گیری این ویروس در جهان رو به شتاب است و اساسی ترین عامل جهت جلوگیری از انتقال ویروس پایبندی به اصول سه گانه شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با تقویت عزم و اراده خود در پایبندی به این اصول سه گانه شاهد شکست بیماری و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------