عروسی مرگ در آمریکا و ۷ قربانی که در مراسم نبودند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,عروسی
شرکت در یک مراسم عروسی در ایالت «مین» آمریکا باعث شد که دست‌کم ۱۷۷ نفر از ساکنان این ایالت کوچک که در نزدیکی خاک کانادا واقع شده به ویروس کرونا مبتلا شوند و هفت نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست بدهند. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم که ۷ اوت برگزار شد ۶۵ نفر شرکت کرده بودند اما مدت کوتاهی پس از برگزاری آن، کرونا به سرعت در منطقه گسترش یافت و حتی افرادی را آلوده کرد که اصلا در این مراسم حضور نداشتند و تنها با شماری از مهمانان عروسی در ارتباط بوده‌اند.

 

مراسم ابتدا در یک کلیسای کوچک برگزار شد و سپس مهمانان برای برگزاری جشن به مسافرخانه‌ای در نزدیکی شهر ۴۰۰۰ نفری «میلینوکت» رفتند.

 

دو روز بعد از برگزاری این عروسی، آزمایش کرونای ۲۴ نفر از افرادی که به نوعی با این مراسم در ارتباط بودند مثبت اعلام شد و در نهایت روز گذشته مقامات منطقه اعلام کردند دست‌کم ۱۷۷ نفر در پی برگزاری این عروسی، آلوده به ویروس کرونا شده و هفت نفر نیز جان باخته‌اند.

 

به گفته مقامات منطقه، هیچ یک از هفت قربانی این حادثه «حضور فیزیکی» در این مراسم نداشته‌اند. بیش از ۸۰ مورد ابتلا نیز در زندانی به ثبت رسیده که در ۳۷۰ کیلومتری محل برگزاری این مراسم قرار داشته و تنها یکی از زندانبانانِ آن در عروسی شرکت کرده است.

 

۱۰ مورد ابتلا نیز در کلیسای محل برگزاری مراسم به ثبت رسیده است.

 

ابتلای این ۱۷۷ نفر در حالی تایید شده که مقامات این ایالت کوچک با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از همان آغازِ شیوع کرونا، مقررات سختیگرانه‌ای را برای حفظ فاصله اجتماعی میان افراد به اجرا گذاشته بودند. آنها توانسته بودند تا پیش از برگزاری این عروسی، شیوع کرونا را با موفقیت کنترل کنند به گونه‌ای که حتی برخی از ساکنان معتقد بودند موضوع شیوع ویروس کرونا در ایالت «مین» را باید چیزی مربوط به گذشته دانست.

 

به گزارش یورونیوز، رئیس شورای شهر «میلینوکت» اعلام کرد: وقتی فهمیدیم چه اتفاقی افتاده است، بار دیگر همه در وضعیت قرنطینه قرار گرفتند و همه فعالیت‌ها را در شهر تعطیل کردیم.

 

در حال حاضر در جدول جهانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا، ایالات متحده آمریکا با شش میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۴۱ مبتلا، ۲۰۳ هزار و ۱۷۱ قربانی در صدر قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------