ابداع افشانه بینی که عفونت کووید-۱۹ را متوقف می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, افشانه بینی
محققان استرالیایی سرگرم ساخت یک افشانه بینی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن تکثیر ویروسی ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نشان داد که این افشانه تا ۹۶ درصد تکثیر ویروسی را کاهش می‌دهد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز مدیکال، با تداوم قربانی گرفتن کرونا در سطح جهان، محققان برای تولید دارو یا واکسنی به منظور مقابله با این عفونت در حال رقابت هستند.

 

با ابتلای بیش از ۳۳.۵ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ از زمان آغاز این همه گیری در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، ابداع یک شیوه درمانی برای افرادی که به این عفونت مبتلا شده اند مهم و حیاتی شده است.

 

اکنون یک شرکت بیوتکنولوژی در استرالیا به نام Ena Respiratory اعلام کرده که در حال ساخت یک افشانه بینی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با آنفلوآنزا و سرماخوردگی های شایع کمک می کند؛ محققان با بررسی این افشانه روی حیوانات مشاهده کردند که این افشانه به اندازه قابل توجهی رشد ویروس کرونا را کاهش می دهد. این افشانه بالقوه بینی نه تنها به درمان کووید-۱۹ کمک می کند بلکه از ابتلا به آن نیز پیشگیری می کند.  

 

آزمایشات انجام شده روی این افشانه جدید که INNA-۰۵۱ نام دارد، نشان داده است که این افشانه به اندازه ۹۶ درصد تکثیر ویروسی را در حیوانات کاهش می دهد.

 

هدف از ابداع این افشانه که به صورت اسپری بینی استفاده می شود، تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرماخوردگی های شایع و آنفلوآنزا است.

 

این افشانه با تحریک سیستم ایمنی ذاتی بدن که خط مقدم بدن در مباره علیه عفونت ناشی از یک پاتوژن است عمل می کند. محققان در مطالعه در آزمایشگاه مشاهده کردند که این دارو با تقویت سیستم ایمنی بدن، از عفونت و تکثیر SARS-CoV-۲ نیز جلوگیری می کند.

 

مشروح این مطالعه جدید که درمان بالقوه ای را برای کووید-۱۹ توصیف می کند در نشریه bioRxiv منتشر شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------