اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کرونا جان ۳۶۲ نفر دیگر را در ایران گرفت/ وضعیت تهران از شنبه نارنجی می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید. 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴  آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

به گزارش ایرنا، آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یکماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

 

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

 

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۳ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

 

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

 

بر اساس این محدودیت‌ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می‌شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت‌ها ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

 

وضعیت تهران از شنبه نارنجی می‌شود

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران در خصوص بیماری کووید ۱۹ گفت: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم.

 

آخرین وضعیت کرونا در ایران 

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در پایان جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: تقلیل آمار در استان تهران مربوط به اعمال محدودیت های طرح هوشمند مدیریت کرونا نیست اما باید از همه مردم تهران که همکاری و تعامل شهروندی بسیار مناسبی در اجرای این طرح داشتند قدردانی کنم.

 

وی افزود: آثار محدودیت های اعمال شده در ریتم شهری قابل مشاهده است. به شکلی که تا حدود ۳۰ درصد تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و ۳۰ درصد نیز شاهد کاهش تراکم در حمل و نقل عمومی هستیم.

 

وی تاکید کرد: ۱۴۵ هزار بازدید توسط تیم های تلفیقی در حوزه نظارت انجام شده که در پی آن مشخص شده بیش از ۹۰ درصد اصناف همکاری مناسبی را در اعمال محدودیت ها داشته اند. همچنین ۳۳ هزار خودرو ممنوعیت ورود به تهران برای آنها اعمال شده و ۲۵ هزار خودرو نیز اعمال محدودیت تردد شبانه برای آنها انجام شده است.

 

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط استان تهران ناپایدار و شکننده است افزود: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم. تهران از روز شنبه در وضعیت نارنجی است اما برخی محدودیت ها همچون جلوگیری از برگزاری مراسم آئینی و محدودیت حضور کارمندان در ادارات و همچنین منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت. البته تعدادی از محدودیت ها کاسته خواهند شد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مقالات بین المللی تاکید دارند که تجمعات خانگی یکی از بالاترین موارد سرایت بیماری است. فصل سرما و افزایش شب نشینی ها را داریم. بی تردید این مورد نقش مهمی در وضعیت شهر تهران دارد. لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم که در خصوص برگزاری دورهمی ها و تجمعات شبانه دقت کافی داشته باشند.

 

زالی تاکید کرد: وزارت بهداشت با رصد شاخص ها وضعیت هر یک از شهرهای کشور را اعلام خواهد کرد. منتظر اعلام وضعیت تهران نیز هستیم و قطعا از این پس در پایان هر هفته با بررسی وضعیت شهر برای اعمال محدودیت های متناسب با وضعیت شهر، اقدام خواهیم کرد؛ اما حتی در صورت قرارگیری تهران در وضعیت نارنجی بخشی از محدودیت ها ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------