کرونا جان ۲۵۱ نفر دیگر را در ایران گرفت/ توصیه‌های وزارت بهداشت درباره استفاده از ماسک در روزهای بارانی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۴۴۷نفر رسید. 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۱۳۲۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی گفت: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: افزایش نسبی آمار جانباختگان نشان می دهد همچنان در برابر این بیماری آسیب پذیر هستیم و باید اصول بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه به سمت فصل زمستان و افزایش بارندگی های برف و باران می رویم باید دقت داشته باشیم که حتما در هنگام تردد در فضاهای عمومی از ماسک استفاده کنیم و اگر ماسک خیس شد آن را در سطل های زباله به صورت بهداشتی دور بیندازیم و جایگزین کنیم بنابراین لازم است همواره ماسک جایگزین همراه داشته باشیم و اگر ماسک جایگزین نداشتیم در فضاهای عمومی از شال استفاده کنیم تا دچار کرونا و بیماری نشویم.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره استفاده از ماسک در روزهای بارانی

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه‌هایی درباره نحوه استفاده از ماسک در روزهای بارانی ارائه داد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: باید توجه کرد که همه ماسک‌ها در برابر رطوبت آسیب پذیرند و در صورت مرطوب شدن ماسک، حتی به دلیل صحبت کردن متمادی باید آن را تعویض کنیم.

 

وی افزود: بنابراین درخواست ما از مردم این است که در ایام بارانی و برفی سال به منظور پیشگیری از مرطوب شدن ماسک مورد استفاده، بدون چتر در سطح شهر تردد نکنید، حتما ماسک جایگزین به همراه داشته باشید و در صورت خیس شدن ماسک مورد استفاده آن را تعویض کنید.

 

لاری تاکید کرد: قبل از تعویض ماسک هم حتما صورت‌تان را به خوبی خشک کنید و در صورت نداشتن ماسک جایگزین از شال گردن برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------