اثر برودت هوا بر موج چهارم کرونا فزاینده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,برودت هوا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اثر سرما و برودت هوا در ۲ ماه باقیمانده از فصل زمستان را بر موج چهارم شیوع کرونا، فزاینده دانست و تاکید کرد که اکنون با خیز آهسته موارد ابتلا در فارس مواجه هستیم.

مهرزاد لطفی چهارشنبه ۸ بهمن در دویست و پنجاه و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به خیز آهسته موارد ابتلا به کروناویروس و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان، نیاز مبرم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک احساس می‌شود تا بتوانیم با کمترین آسیب، موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.

 

او با اشاره به پیش‌بینی مبنی بر سرد شدن هوا و احتمال بارندگی در استان فارس و تاثیر افزایشی این برودت بر شدت موج چهارم شیوع کرونا، افزود: با وجود اینکه مجموعه سلامت فارس برای موج چهارم کروناویروس در آمادگی کامل به سر می‌برند، ضروری است هم استانی‌ها با رعایت کردن بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان، مانند همیشه کادر درمان را یاری دهند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: انتظار می‌رود مردم فارس، برای استمرار وضعیت مناسب کروناویروس در استان، همانند گذشته به محدودیت‌های کرونایی و دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹ احترام بگذارند.

 

لطفی بر سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و در نتیجه کمک به مجموعه سلامت، باید برای گسترش و توسعه طرح شهید سلیمانی تلاش مضاعف کرد.

 

او همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان فارس، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان‌های استان، خواستار پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا از سوی مسولان دانشگاه شد تا با هماهنگی و همکاری مسوولان و مدیران شهرستان، قطع زنجیره انتقال انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------