٧۵ درصد مبتلایان کرونا ماسک می‌زدند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: ٧۵ درصد مبتلایان به کرونا ماسک می‌زدند اما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: اگرچه بیماری کرونا یک تهدید جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود، اما فرصت‌هایی را خلق کردو در واقع ما به مرحله‌ای رسیدیم که دستاورد‌های خوبی در سطح بین المللی داریم.

 

او افزود: با شیوع کرونا با کمبود اقلام بهداشتی رو به رو بودیم اما امروز در شرایط مطلوب به سر می‌بریم و حتی می‌توانیم در بحث صادرات بین المللی فعالیت کنیم.

 

فرمانده ستاد مدیریت کرونا گفت: تا شرایط واکسیناسیون برای تمام مردم فراهم نشود؛ دستور العمل‌های بهداشتی شامل ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست باید به طور جدی ادامه یابد.

 

زالی بیان کرد: در واقع یک تحقیق بر روی بیماران کرونایی شکل گرفت و مشخص شد ۷۵ از بیماران از ماسک استفاده می‌کردند؛ اما به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کرونا مبتلا شده بودند ، بنابراین توصیه می‌کنیم تا ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها در کنار یکدیگر باشند تا راهکارهای پیشگیری موثر واقع شوند.

 

او افزود: خوشبختانه امروز نه تنها به خودکفایی در تولید ماسک رسیده ایم بلکه توانسته ایم به تولید نانو ماسک برسیم که محافظت بیشتری در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------