ویروس جهش یافته در همه مناطق در حال گردش است



 ویروس جهش یافته ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته بیشتر از تعداد اعلام شده است و این ویروس در همه مناطق گردش دارد. 

محمد دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته در استان خراسان جنوبی تا هفتم فروردین به ۳۷ مورد افزایش پیدا کرد.

 

وی اظهار داشت: از این تعداد مبتلا به کرونای انگلیسی، ۲۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، ۶ مورد شهرستان طبس، ۲ مورد شهرستان سربیشه، ۲ مورد شهرستان فردوس و ۲ مورد شهرستان قاینات است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به گردش ویروس جهش یافته در سراسر کشور و شهرستان‌های استان قطعا آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی بیشتر از این تعداد است و این ویروس در همه شهرستان‌ها گردش کرده است بنابراین نباید به آماری که اعلام می‌شود بسنده کنیم و خیالمان راحت باشد.

 

وی افزود: باید توجه و تاکید بیشتری کنیم که این ویروس در همه کشور و استان گردش را انجام داده است.

 

دهقانی گفت: ۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا روز گذشته از طریق آزمایش مولکولی در خراسان جنوبی شناسایی شدند که ۲ مورد در بیمارستان بستری هستند و ۲۷ نفر به طور سرپایی آزمایش داده بودند.

 

وی بیان کرد: از بیماران جدید شناسایی شده در استان ۱۸ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تعداد تست‌های سریع هم ۲۱۶ مورد بوده که ۴۵ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه در نوروز هستیم همچنین تقارن آن با روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان المعظم که یکی از رسوم مردم عزیز این خطه حضور در آرامستان‌ها و یاد کردن درگذشتگان است، مجدد از مردم درخواست می‌کنم در روز ۱۴ شعبان یا روز برات از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

 

دهقانی اظهار داشت: قطعا حضور در آرامستان‌ها یک کانون نقل و انتقال خیلی سریع برای ویروس جهش یافته خواهد بود که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد لذا ضمن تاکید بر این موضوع که در ستاد استانی هم بر آن تاکید شده، از مردم تقاضا می‌کنم در روزهای پیش رو از حضور در آرامستان‌ها خودداری و با این کار سلامت خود و خانواده شان را حفظ کنند.

 

وی افزود: مردم به کادر بهداشت و درمان کمک کنند تا بیشتر از این درگیر مشکلات این بیماری نشوند.

 

براساس آخرین رنگ‌بندی در استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) و ۲ شهرستان سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------