انسان هم می‌تواند کووید-۱۹ را به خفاش‌ انتقال دهد!



 کووید-۱۹ ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، مدعی شدند که انسان‌ها هم می‌توانند کووید-۱۹ را به خفاش‌ها انتقال دهند و آنها را آلوده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، پژوهشگران آمریکایی مدعی هستند که شاید انسان‌های مبتلا به کووید-۱۹ نیز بتوانند خفاش‌ها را آلوده کنند و زندگی این پستانداران پرنده را به خطر بیندازند.

 

این پژوهش می‌تواند بینش‌های جدیدی را در مورد باور کنونی که خفاش‌ها را دلیل اصلی انتقال کروناویروس می‌داند، ارائه دهد.

 

"سازمان زمین‌شناسی آمریکا"(U.S. Geological Survey) اخیرا پژوهشی را انجام داده است که نشان می‌دهد شاید خفاش‌ها نیز در معرض تهدید این ویروس کشنده قرار داشته باشند.

 

به گفته پژوهشگران، سازمان‌های مدیریت حیات وحش در آمریکای شمالی نگران این موضوع هستند که برخی از فعالیت‌هایی که آنها مجوزش را صادر می‌کنند، انتقال کووید-۱۹ از انسان به خفاش‌ها را در پی داشته باشند.

 

آیا انسان می‌تواند کووید-۱۹ را به خفاش‌ انتقال دهد؟

اگرچه این احتمال وجود دارد که انسان بتواند به نوعی کووید-۱۹ را به خفاش‌ انتقال دهد اما پژوهشگران تایید کرده‌اند که حتی اگر انسان مبتلا به کووید-۱۹ هنگام بازدید از غارهای محل سکونت خفاش‌ها از ابزارهای محافظتی استفاده نکند، احتمال وقوع این موضوع تنها ۰.۰۰۱ درصد است.

 

از سوی دیگر، حتی اگر انسان‌ها از تجهیزات محافظتی استفاده کنند و نتیجه آزمایش آنها نیز منفی باشد، باز هم احتمال یک در ۳,۳۳۳ وجود دارد که خفاش‌ها آلوده شوند.

 

"ایوان گرنت"(Evan Grant)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این احتمال کم است اما پیامدهای انتقال کروناویروس از انسان به خفاش‌ به طور بالقوه زیاد است.

 

وی افزود: کروناویروس در حال حاضر در خفاش‌های آمریکای شمالی شناسایی نشده است اما هنوز هم کووید-۱۹ می‌تواند به بیماری و مرگ این پستانداران پرنده منجر شود.

 

آیا انسان‌ها می‌توانند حیوانات دیگر را آلوده کنند؟

"سازمان جهانی بهداشت" (WHO) تایید کرده است که احتمال دارد انسان‌ها بتوانند حیواناتی مانند سگ‌ها، گربه‌های خانگی، مینک‌ها، ببرها و شیرها را آلوده کنند.

 

به گفته سازمان جهانی بهداشت، مینک‌ها می‌توانند یکی از آسیب‌پذیرترین انواع حیوانات باشند. این حیوانات پس از آلوده شدن توسط انسان، مانند یک منبع آلودگی عمل می‌کنند و به آلوده شدن مینک‌های دیگر منجر می‌شوند.

 

این پژوهش، در مجله "Conservation Science and Practice" به چاپ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------