اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تولید انسولینی که تنها هفته‌ای یک بار باید تزریق شود



 انسولین,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
میلیون‌ها انسان مبتلا به دیابت باید هر روز به خود انسولین تزریق کنند که موجب آزار آنهاست. اما نوع جدیدی از این دارو ابداع شده که فقط باید هفته‌ای یک بار تزریق شود.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، در حال حاضر دومین مرحله از آزمایش بالینی این نوع انسولین در حال انجام است که نشان می‌دهد این دارو به احتمال زیاد از تأثیرگذاری و ایمنی لازم برخوردار است.

 

اصلی‌ترین دارویی که در این ترکیب انسولین به کار گرفته شده، آی کدک نام دارد که نیمه عمر آن به ۱۹۶ ساعت می‌رسد که کمی بیش از هشت روز است و بنابراین بعد از هر بار تزریق به مدت یک هفته کارایی خواهد داشت.

 

این دارو که توسط شرکت نوو نوردیسک تولید شده با اصلاح مولکول‌های انسولین از شکسته شدن آن توسط برخی آنزیم‌ها جلوگیری می‌کند و آزاد سازی انسولین را به صورت ثابت تضمین می‌کند.

 

آزمایش این داروی انسولین جدید در آمریکا از شهریور ماه سال ۲۰۲۰ آغاز شده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد داروی مذکور در صورت یک بار تزریق در هفته به همان اندازه تزریق روزانه انسولین عادی در جهت مدیریت سطح قند خون مؤثر است. با این حال برای کسب اطمینان از تأثیرگذاری این داروی جدید هنوز باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. این دارو برای استفاده مبتلایان به دیابت نوع اول یا دوم تولید خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------