تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کووید ۱۹



داروی رمدسیویر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه نشان می دهد ترکیبی از داروی رمدسیویر و داروهای مورد استفاده برای ویروس هپاتیت سی، ۱۰ برابر در مهار کروناویروس موثرتر است.

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، این درمان ترکیبی راهی برای درمان افراد واکسینه نشده که آلوده می‌شوند و همچنین افراد واکسینه شده که ایمنی شأن کاهش یافته است، نشان می‌دهد.

 

تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس و دانشکده پزشکی آیسان نیویورک در بررسی‌های خود دریافتند چهار داروی هپاتیت C موسوم به سیمپراویر، وانیپرویر، پاریتاپرویر و گرازوپرویر، در ترکیب با رمدسیویر، موجب افزایش ۱۰ برابری تأثیر رمدسیویر می‌شوند.

 

رمدسیویر طیف وسیعی از ویروس‌ها را هدف قرار می‌دهد و در اصل بیش از یک دهه قبل برای درمان هپاتیت C و ویروسی شبیه سرماخوردگی تولید شده است. در طی شیوع ابولا، رمدسیویر در آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار گرفت و برای بیماران بی خطر و مؤثر بود. در اوایل پاندمی، این دارو یک درمان خوب برای کووید ۱۹ بود.

 

محققان معتقدند از آنجائیکه داروهای هپاتیت C تأیید شده و عوارض جانبی شأن مشخص هستند، این نوع درمان ترکیبی می‌تواند خیلی زودتر و فوری‌تر از داروی جدید بر روی انسان آزمایش شود.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------