اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر واکسیناسیون کووید در بارداری در انتقال آنتی بادی به نوزاد



واکسیناسیون کووید,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج جدید نشان می دهد زنان بارداری که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند آنتی بادی های حفاظتی به نوزادشان منتقل شده بود.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان ۱۲۲ زن باردار را که واکسن دریافت کرده بودند ارزیابی کردند. آنها همچنین خون بند ناف نوزادان این زنان را در زمان تولد مورد بررسی قرار دادند.

 

آنتی بادی‌های مفید در ۹۹٪ خون بند ناف نوزادانی که مادران آنها هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند و در ۴۴٪ خون بند ناف نوزادانی که مادرشان فقط یک دوز دریافت کرده بود، یافت شد.

 

دکتر «مالاویکا پرابو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کورنل ویل نیویورک، در این باره می‌گوید: «دریافت دو دوز واکسن قبل از زایمان احتمال انتقال آنتی بادی به نوزاد را افزایش می‌دهد.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «این یافته برای زنان بارداری که می‌خواهند از خود و نوزاد خود در برابر کووید ۱۹ محافظت کنند، دلگرم کننده است.»

 

این مطالعه همچنین نشان داد که واکسن‌ها بلافاصله ۵ روز پس از اولین دوز تزریق باعث تولید آنتی بادی در زنان باردار می‌شوند، در حالی که انتقال آنتی بادی‌ها از طریق جفت به کودک بلافاصله ۱۶ روز پس از تزریق اولین دوز آغاز می‌شود.

 

هرچه میزان آنتی بادی مادر بیشتر باشد، میزان آنتی بادی نوزاد تازه متولد شده او نیز بالاتر می‌رود. همچنین، هرچه مدت زمان بیشتری از واکسیناسیون بگذرد، احتمال وجود آنتی بادی در مادران و نوزادان آنها بیشتر است.

 

محققان تاکید می‌کنند از آنجاکه هنوز مشخص نیست چه مدت نقش حفاظتی آنتی بادی‌ها در بدن نوزاد باقی می‌ماند از اینرو ایمن ترین راه برای حفاظت از نوزاد، حفظ بهداشت مداوم دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، و استفاده از ماسک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------