کرونا جان ۳۰۷ نفر دیگر را در ایران گرفت | آغاز تولید انبوه واکسن «کوو ایران برکت»



کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۰۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. 

 به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.

 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۱۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۸۶  آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دوز رسید.

 

آغاز تولید انبوه واکسن «کوو ایران برکت» 

صبح سه‌شنبه نخستین محصول تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا ساخت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با نام کوو ایران برکت در فاز یک کارخانه تولید واکسن رونمایی شد.

 

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعد از عبور از مرحله نیمه‌صنعتی، وارد مرحله تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت شد و بر اساس اقدامات برای راه‌اندازی دو خط صنعتی صورت گرفت که خط اول تولید آماده شده و خط دوم هم در حال آماده شدن است. با راه‌اندازی این دو خط تولید تا پایان شهریور ماه جاری امکان تولید ماهانه ۲۰ میلیون دوز واکسن ایران برکت وجود خواهد داشت.

 

 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 
کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------