رکورد بستری بیماران کرونایی در پیک چهارم شکست



بیماران کرونایی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گزارشی از شرایط بیمارستان های دانشگاه در پیک های مختلف بیماری کرونا ارائه کرد. 

به گزارش مهر، سید فرشاد علامه، در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از شرایط بیمارستان‌های دانشگاه در پیک‌های مختلف ارائه کرد و گفت: مراجعه کلی بیماران کووید ۱۹ در بخش سرپایی و بستری به بیمارستان‌های دانشگاه در حدود ۳۰۵ هزار بیمار بود که ۱۹ درصد از آنها به طور کلی بستری شده اند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه مرگ و میر در پیک چهارم قدری کاهش داشته است، افزود: به نسبت پیک‌های مختلف، از آنجا که در حال افول پیک چهارم هستیم، به نظر می‌رسد میزان مرگ و میر در پیک چهارم کمتر بوده است.

 

علامه سپس به سهم بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در بستری بیماران کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: سیاست کلی این بود که تعادل میان بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی برقرار شود و فشار کار بر دوش یک بخش نباشد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به روند مراجعه کلی بیماران کووید ۱۹ در پیک‌های مختلف پرداخت و از سیر نزولی مراجعه در پیک چهارم خبر داد و افزود: در پیک چهارم رکورد بستری بیماران شکسته شد به نحوی که این عدد در سوم اردیبهشت به هزار و ۶۷۳ بیمار رسید که این امر نشان دهنده زحمات همکاران در بیمارستان‌ها است. اکنون هزار و ۲۱ بیمار کووید ۱۹ در بخش‌های مختلف بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بستری هستند.

 

وی در خصوص میزان مرگ و میر کرونا، شرایط هر کدام از بیمارستان‌ها و بار بیماری کووید ۱۹ بر آنها، نسبت بستری‌های کووید ۱۹ نسبت به بستری سایر بیماری‌ها، گزارشی ارائه کرد و ادامه داد: از ابتدای همه گیری تا کنون ۱۳ درصد کل بستری‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------