بررسی تاثیر دو مکمل در پیشگیری از میگرن



 میگرن ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران با انجام یک مطالعه تاثیر مصرف ویتامین C و منیزیم را در پیشگیری از سردردهای میگرنی بررسی کردند. 

به گزارش ایسنا، میگرن یک بیماری عصبی شایع و ناتوان‌کننده است و در سراسر جهان، حدود ۱۵ درصد افراد مبتلابه میگرن هستند.

 

سیر متناوب حملات ناشی از این بیماری، علاوه بر مشکلات جسمی و روحی، موجب کاهش کیفیت زندگی مبتلایان می‌شود. این امر ضرورت تشخیص، درمان و پیشگیری از حملات بیمار مبتلا به میگرن رانشان می‌دهد.

 

به همین دلیل پژوهگران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در یک مطالعه‌، تاثیر مکمل ویتامین C و منیزیم خوراکی بر در پیشگیری از سردردهای میگرنی را بررسی کردند.

 

ویتامین C می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای درمان التهابات عصبی در میگرن به کار رود. همچنین این ویتامین برای تقویت خون در مویرگ‌ها و بهبود جریان خون در مغز و همچنین سنتز نوراپی نفرین و سروتونین ضروری است. سطح کافی این انتقال‌دهنده عصبی می‌تواند در پردازش استرس و کاهش سردرد کمک کند.

 

در مقابل منیزیم اکسید یک داروی معدنی است که به‌عنوان نمک اپسوم شناخته می‌شود.

 

به گفته پژوهشگران این مطالعه؛ مصرف ویتامین C و منیزیم از طریق خاصیت آنتی اکسیدانی و احتمالاً کاهش التهاب عصبی می‌تواند منجر به بهبود علائم میگرن و افسردگی در افراد مبتلا به میگرن شود.

 

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «مقایسه اثر منیزیم اکسید خوراکی و مکمل ویتامین C در پیشگیری از سردردهای میگرنی بیماران مراجعه کننده به کلینیک‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۹۹-۱۳۹۸» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و دکتر مجید جعفری، سمیرا سورانی، دکتر حسین امینی خوئی و دکتر افسانه ملک پور تهرانی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در انجام این مطالعه مشارکت داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------