۵۳۸ فوتی جدید کرونا در کشور / زالی: سبد واکسن وزارت بهداشت در حال افزایش حجمی است



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۷۸ نفر رسید. 

به گزارش مهر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۸۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر رسید.

 

تا کنون ۴ میلیون ۴۵۳ هزار و ۶۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

 

۷ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۹ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۶۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

زالی: سبد واکسن وزارت بهداشت در حال افزایش حجمی است

فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا تهران گفت: در روزهای اخیر حجم قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و سبد واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال افزایش حجمی است.

 

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز تجمیعی واکسیناسیون ناجا در تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر به صورت شتابان مراکز تجمیعی در تهران در حال افتتاح است.

 

وی افزود: مراکز جدید در شیفت‌های صبح کار خود را انجام می‌دهند و مراکز قدیمی‌تر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده‌اند که به صورت ۲ شیفت کار واکسیناسیون را نجام دهند.

 

زالی گفت: در روزهای آتی تعدادی از مراکز تجمیعی به صورت سه شیفت یا شبانه‌روزی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند که بتوانیم قبل از پیک‌های بعدی ویروس کرونا بسیاری از افراد را در مقابل این ویروس واکسینه کنند.

 

وی ادامه داد: هر زمان دست نیاز به سوی نیروی انتظامی دراز کردیم پلیس با تمام قوا به کمک ما آمد و امروز نیز با احداث مرکز تجمیعی بهداری پلیس پایتخت این مهم آشکارتر شد.

 

زالی تاکید کرد: پلیس از روز نخست با در اختیار قرار دادن تمام بیمارستان‌های وابسطه به خود، بیش از پیش به کمک ستاد مقابله با کرونا آمد.

 

وی اظهار داشت: بهداری پلیس پایتخت با همکاری مراکز تجمیعی ستاد مقابله با کرونا روزانه ۵۰۰ دُز واکسن را در مرکزی که امروز به بهره برداری رسید به شهروندان تزریق می‌کند و در روزهای آتی این آمار افزایش می‌یابد.

 

زالی اضافه کرد: مجموعه پلیس انتظامی تهران بزرگ برای تحقق اهداف ستاد مقابله با کرونا در کنار این مجموعه کارهای بسزایی انجام داده است.

 

وی ادامه داد: پلیس بهترین و مجرب‌ترین نیروهای پرستار و متخصص خود را به این کار تخصیص داده است.

 

زالی افزود: نوبت‌دهی از طریق سیستم سلامت وزارت بهداشت انجام پذیر است و تعداد افرادی که بتوانند از این سیستم استفاده کنند از روزهای آتی افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه این مرکز کار خود را با تزریق روزانه ۵۰۰ دُز واکسن آغاز کرده‌ است، گفت: با بالا بردن مراکز تجمیعی در سطع شهر تهران می‌توانیم روند واکسیناسیون را افزایش دهیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------