وزیر بهداشت: سرعت واکسیناسیون سهمیه استان‌ها را مشخص می‌کند



وزیر بهداشت ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبود واکسنی در کشور نداریم، گفت: هر استانی که با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهد سهمیه واکسن بیشتری را می‌گیرد. 

به گزارش دکتر «بهرام عین‌الهی» روز پنجشنبه در سفر یک‌ روزه خود به استان کرمانشاه و در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون بیمارستان فارابی در جمع خبرنگاران، افزود: نگرانی ما از این است که واکسن در استانها ذخیره نشود و به هر میزانی که واکسن تزریق شود معادل آن را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌دهیم.

 

وی ضمن ابراز نگرانی از مرگ و میر هم‌وطنان در مرداد و شهریور گفت: بنا داریم تا با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از این مرگ و میرها جلوگیری کنیم و از همین امروز استان کرمانشاه موظف است برای افراد بالای ۱۸ سال واکسن را تزریق کند و واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال را هم در کل کشور از ۲ هفته آینده شروع می‌کنیم.

 

وزیر بهداشت بر بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: علم پزشکی نیازمند تعامل و همراهی با بیمار است و کرونا صدمات جدی به حوزه آموزش وارد کرده است که نمی‌توان با آموزش‌های مجازی جبران کرد بنابراین بنا داریم با تکمیل واکسیناسیون در این بخش و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از اواسط مهر ماه دانشگاه‌های علوم پزشکی را بازگشایی کنیم و سایر دانشگاهها هم با نظر وزیر علوم بازگشایی خواهند شد.

 

دکتر عین‌الهی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر خطرناک بودن تزریق واکسن و عدم تمایل عده‌ای از مردم گفت: در بررسی‌های به عمل آمده توسط دانشمندان و متخصصان این حوزه بیشتر مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسن تزریق نکردند و مردم باید بدانند که تزریق واکسن فقط مربوط به این دوران نیست و از قدیم هم تنها راه برای مقابله با بیماری‌های اینچنینی تزریق واکسن است.

 

واکسیناسیون در کرمانشاه ۱۰ روز دیگر باید تمام شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: انجام واکسیناسیون کامل در کشور هم به معنای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

 

وی امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی استان کرمانشاه را امیدبخش و روند درمان بیماران را خوب ارزیابی کرد و افزود: واکسیناسیون در استان کرمانشاه باید در ۱۰ روز آینده تمام شود و دانشگاه علوم پزشکی موظف است سرعت واکسیناسیون را ۲ برابر و شیفت‌های کاری را افزایش دهد تا این مهم محقق شود.

 

دکتر عین‌الهی افزود : استان کرمانشاه یادآور فداکاری‌ها و جان‌فشانی مردم این خطه در دفاع مقدس است و امروز در این استان حضور یافتیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم را حل کنیم.

 

به گزارش ایرنا؛ دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ و روند واکسیناسیون در استان وارد کرمانشاه شد.

 

بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه و دیدار و گفت و گو با کادر درمان و بیماران کرونایی بستری در این مجتمع اولین برنامه وزیر در این سفر بود.

 

بازدید از بیمارستان گلستان به‌عنوان مرکز تخصصی بستری مبتلایان به کرونا و بررسی روند واکسیناسیون در ۲ مرکز دانشکده بهداشت و مرکز خودرویی ۱۵ خرداد از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر است.

 

وزیر بهداشت همچنین در ادامه این سفر از مرکز مراقبت ۱۶ ساعته سینا بازدید می‌کند و سپس در جلسه ستاد کرونا استان کرمانشاه در استانداری شرکت خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------