مرگ ۱۷۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته | درخواست تعطیلی یک روزه مدارس خوزستان برای انجام واکسیناسیون!



وزارت بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید. 

به گزارش ایرنا، تلفات روزانه کرونا روز گذشته(جمعه) و پس از ۸۲ روز با ۱۸۵ مورد مرگ به زیر عدد ۲۰۰ رسید. ۲۷ تیر سال جاری بود که رقم تلفات کرونا از مرز عبور ۲۰۰ نفر عبور کرد و کاهشی شد.    

 

با توجه به واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز کاهش شهرهای قرمز می توان طی روزهای آینده به کاهش تلفات روزانه کرونا امیدوار بود. 

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(چهارشنبه) اعلام کرد:‌ از دیروز(جمعه) تا امروز ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

 

همچنین از دیروز تا امروز ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

 

تا کنون ۵ میلیون ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۵ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۳۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

همچنین تا کنون ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

 

در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

درخواست تعطیلی یک روزه مدارس خوزستان برای انجام واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پیشنهاد می‌دهیم که مدارس خوزستان برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون یک روز تعطیل شده تا کار واکسن در مدارس انجام شود.

 

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: روند بیماری و بستری در استان نزولی است و امیدواریم این سیر با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۱۳۶ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود: ۶۱ درصد جمعیت هدف در خوزستان دز اول و ۳۱.۱ درصد هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در خوزستان داریم که باید تا پیش از ۲۲ مهر جاری واکسیناسیون آنها را تکمیل کنیم.

 

وی افزود : تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان معادل ۲۶.۱ درصد جمعیت هدف واکسینه شده‌اند.

 

ابول نژادیان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون ۲ امر مهم در کنترل بیماری بوده که لازم است به خوبی اجرا شود.

 

وی ادامه داد: متوسط واکسیناسیون در خوزستان ۴۲.۵ درصد است در حالی که برای مهار کرونا باید ۸۳ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۷۵۴ تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان داریم که تاکنون ۳۸ هزار واکسن تزریق کرده اند.

 

وی افزود: در هفته منتهی به ۱۶ مهر موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان ۲۰ درصد و موارد بستری و فوت به ترتیب ۲۳ و ۲۴ درصد کاهش داشته است. آمار ابتلا در سه شهرستان هندیجان، حمیدیه و هویزه افزایشی است که نیاز به رهگیری بیشتری دارند. هر سه شهر آمار واکسیناسیون پایینی دارند

 

ابول نژادیان گفت: تاکنون شهرستان های بهبهان و دهدز ۸۰ درصد جمعیت خود را زیرپوشش واکسیناسیون قرار دادند؛ همچنین مراکز شرق و غرب اهواز ۷۸ و ۷۱ درصد جمعیت و شهرستان شادگان ۲۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. متاسفانه برخی از دهیاران برای انجام واکسیناسیون مقاومت می کنند که لازم است فرمانداران جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

وی افزود: به طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف خوزستان را واکسینه می کنیم که این میزان باید به مراتب بیشتر شود. همچنین ادارات و ارگان های بخش خصوصی باید با جدیت ببشتری نسبت به واکسیناسیون کارکنان خود اقدام کنند.

 

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------