اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پاندمی کووید ۱۹ در آستانه ایجاد سونامی دیابت نوع ۲



 کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان نسبت به "سونامی" موارد جدید ابتلا به دیابت نوع ۲ در نتیجه مستقیم پاندمی کووید۱۹ تا پایان سال آینده هشدار داده اند. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، پزشکان انتظار دارند تا پایان سال آینده حداقل ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلاء به این بیماری مزمن را در بریتانیا تشخیص دهند که دو برابر تعداد مشاهده شده در طول یک سال است.

 

برخی از گروه‌های بالینی محلی شاهد افزایش ۵۶ درصدی در تشخیص دیابت نوع ۲ بوده اند. اگر برآوردهای کارشناسان درست باشد، موجی از بیماران دیابتی می‌تواند منجر به بروز "بحران در بحران" شود.

 

پروفسور «اندرو بولتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه منچستر، گفت: «تأثیر کووید به این معنی است که ما اکنون با تعدادی از بحران‌های مختلف دیابت نوع ۲ به یکباره روبرو هستیم. ترس من این است که در دو سال آینده شاهد سونامی دیابت و عوارض آن باشیم.»

 

کارشناسان سه عامل را دلیل این افزایش می‌دانند. اول تعداد موارد معوقه تشخیص داده نشده بیماری دیابت نوع۲ که ناشی از عدم ملاقات حضوری با پزشک عمومی در شرایط قرنطینه است.

 

عامل دیگر، افزایش وزن در دوران قرنطینه است. اما جالب‌ترین داده‌های در حال ظهور نشان می‌دهد خود کووید می‌تواند باعث ایجاد این بیماری در افراد آسیب‌پذیر شود.

 

مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً از هر ۲۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان، یک نفر در عرض پنج ماه پس از ابتلاء به ویروس، به دیابت مبتلا می‌شود. این تعداد سه برابر بیشتر از تعداد بریتانیایی‌هایی است که در طی یک دوره متوسط پنج ماهه به دیابت مبتلا می‌شوند.

 

بولتون در ادامه می‌افزاید: «اکنون، چون نظارت ما به شدت مختل شده است، شیوع این بیماری بیشتر می‌شود. یافتن همه این بیماران ممکن است تا سال ۲۰۲۳ طول بکشد، تا آن زمان آنها در معرض خطر بالای عوارض دیابت خواهند بود.»

 

میزان قند خون کنترل نشده می‌تواند منجر به طیف وسیعی از عوارض طولانی مدت از جمله مشکلات چشمی، آسیب عصبی و از دست دادن احتمالی اندام و همچنین بیماری قلبی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------