اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نقش حفاظتی آنتی بادی های اضافی در مقابله با کرونا



 آنتی بادی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطالعات نشان می دهد آنتی‌بادی‌های غیرخنثی‌کننده نیز ممکن است در محافظت در برابر کووید ۱۹ مهم باشند. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، وقتی در مورد آنتی بادی‌ها علیه کووید ۱۹ صحبت می‌کنیم، منظور آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده است که با مسدود کردن ویروس از حمله به سلول‌ها، محافظت می‌کنند. اکنون، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه لوند سوئد نشان داده است که آنتی‌بادی‌های غیرخنثی‌کننده نیز ممکن است در محافظت در برابر کووید مهم باشند.

 

«پونتوس نوردنفلت»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های غیرخنثی‌کننده نیز می‌توانند محافظت کننده باشند. این بدان معناست که ما از آنتی‌بادی‌ها محافظت گسترده‌تری نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد داریم، از اینرو کمتر در برابر جهش‌های ویروسی آسیب پذیر می‌شویم.»

 

در تلاش برای تولید واکسن‌ها و درمان‌ها، جامعه تحقیقاتی روی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده تمرکز کرده‌اند که از اتصال پروتئین سنبله ویروس به پروتئین سطح سلول‌های ما جلوگیری می‌کنند.

 

در یک پروژه بزرگ به رهبری محققان دانشگاه لوند، مطالعه دقیق‌تری در مورد نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن با ویروس از طریق فاگوسیتوز، توانایی بلع ذرات خارجی، در بیماران کووید ۱۹ انجام شد.

 

فاگوسیتوز نوعی مکانیسم پاکسازی است که طی آن بازیگران سیستم ایمنی تهدیدات احتمالی مانند باکتری‌ها یا ویروس‌ها را هدف قرار می‌دهند و آنها را می‌بلعند و اگر ماده مضر توسط آنتی بادی مشخص شود این مکانیسم تسهیل می‌شود. نتایج جدید نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های غیرخنثی‌کننده نیز از طریق این مکانیسم در مبارزه با کووید مهم هستند.

 

نوردنفلت در ادامه می‌افزاید: «ما مشاهده کردیم که بسیاری از آنتی‌بادی‌هایی که در پاسخ به کووید ۱۹ ایجاد می‌شوند، اپسونیزکننده هستند، یعنی به فاگوسیت‌های سیستم ایمنی سیگنال می‌دهند تا ویروس را ببلعند.»

 

تیم تحقیقاتی همچنین کشف کردند که مقدار آنتی بادی‌های خنثی کننده بر روند فاگوسیتوز تأثیر می‌گذارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------