چرا باید هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟



تقریبا همۀ ما در طول زندگی خود بارها و بارها نام انواع مرطوب‌کننده را شنیده‌ایم و خود یا اطرافیان‌مان از مرطوب‌کننده‌های مختلف بهره برده‌ایم اما علت استفاده از این محصول چیست؟ آیا استفادۀ منظم از مرطوب‌کننده برای ما مفید است؟

 

همان‌طور که از نام مرطوب‌کننده پیداست، رطوبت‌رسانی به پوست وظیفۀ اصلی آن محسوب می‌شود و انواع مرطوب‌کننده به‌صورت میانی از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند اما این تنها مزیت مرطوب‌کننده نیست و استفاده از آن برای ما فواید دیگری نیز به همراه دارد.

در این مقاله علاوه‌بر آشنایی با انوع مرطوب‌کننده، به این سوال که چرا باید هر روز از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنیم، پاسخ خواهیم داد تا شما پس از آشنایی کامل با این محصول، بهترین تصمیم را در راستای محافظت از سلامت و زیبایی پوست خود بگیرید؛ با ما همراه باشید.

 

کرم مرطوب کننده

 

آشنایی با انواع مرطوب‌کننده پوست

رواج استفاده از مرطوب‌کننده به سال‌های گذشته بازمی‌گردد و در حال حاضر مرطوب‌کننده‌های متنوعی به‌منظور رفع نیاز مصرف‌کنندگان در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و برای رفع نیازهای خاصی تولید شده‌اند.

انواع مرطوب‌کننده را می‌توان بر اساس شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی کرد که مهمترین آن‌ها را می‌توان نحوۀ عملکرد مرطوب‌کننده دانست. در ادامه مرطوب‌کننده‌ها را از این زاویه مرور خواهیم کرد:

 

-مسدودکننده‌ها: با جلوگیری از تبخیر زودهنگام رطوبت پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کنند.

 

-نرم‌کننده‌ها: اسیدهای چرب موجود در نرم‌کننده‌ها، بافت پوست را لطیف و ظاهر آن را درخشان‌تر خواهند کرد.

 

-جاذب‌های رطوبتی: وجود ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید در این نوع مرطوب‌کننده، میزان چشمگیری رطوبت را جذب کرده و بدین وسیله از خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

همچنین شما می‌توانید انواع مرطوب‌کننده را به‌صورت «کرم، ژل، لوسیون یا بالم» تهیه کنید.

شاخص دیگری که با توجه به آن می‌توان مرطوب‌کننده‌ها را تقسیم‌بندی کرد، نوع پوستی است که این محصولات برای آن مناسب هستند.

 

در واقع برخی از مرطوب‌کننده‌ها برای پوست‌های چرب، برخی برای پوست‌های خشک و برخی دیگر نیز برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند و افراد باید مرطوب‌کنندۀ موردنظر خود را با توجه به این نکته انتخاب کنند.

 

فواید کرم مرطوب‌کننده برای پوست

استفاده از کرم مرطوب‌کننده فواید مختلفی برای پوست دارد و شما با استفادۀ منظم از این محصول می‌توانید از همۀ این مزایا بهره‌مند شوید. در این بخش با مرور فواید کرم مرطوب‌کننده پوست، اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

جلوگیری از خشکی پوست

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، کاربرد اصلی کرم مرطوب‌کننده جلوگیری از خشکی پوست محسوب می‌شود و انواع مختلف این محصول با فرآیندهای متفاوتی رطوبت موردنیاز پوست را تامین می‌کنند.

 

در صورتی که شما در مناطق خشک، سرد و یا خیلی گرم زندگی می‌کنید، استفادۀ روزانه از کرم مرطوب‌کننده اثرات آسیب‌زای عوامل خارجی را به حداقل ممکن خواهد رساند تا شما پوستی لطیف و شاداب داشته باشید.

 

جوانسازی پوست و کاهش علائم پیری

رطوب نقش چشم‌گیری در جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک و خطوط اضافی روی پوست دارد و شما با تأمین رطوبت موردنیاز پوست و پیشگیری از خشکی آن می‌توانید روند پیری را به تأخیر بیندازید.

همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرم مرطوب‌کننده نیز با مقابله با رادیکال‌های آزاد نقش موثری در جوانسازی پوست شما ایفا کرده و از پیری زودرس پیشگیری می‌کنند.

 

مقابله با آکنه

کرم مرطوب‌کننده با جلوگیری از چربی یا خشکی بیش‌ازحد پوست که از دلایل بروز آکنه روی پوست محسوب می‌شوند، از ایجاد این شرایط پوستی پیشگیری خواهد کرد.
همچنین نگهداری از رطوبت موجود در پوست باعث کاهش شانس ایجاد آکنه یا انواع جوش خواهد شد.

 

محافظت از پوست در برابر خورشید

بسیاری از مرطوب‌کننده‌های موجود در بازار حاوی ضد آفتاب هستند و شما با استفاده از این محصولات می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید.
البته هنگام خرید توجه داشته باشید که میزان ضد آفتاب موجود در کرم مرطوب‌کننده برای پوست شما مناسب باشد و باعث ایجاد حساسیت نشود.

 

تسکین پوست‌های حساس

آیا شما پوست حساسی دارید و از قرمزی پوست یا التهاب آن رنج می‌برید؟ به خاطر داشته باشید که استفاده از کرم مرطوب‌کننده باعث تسکین پوست شما خواهد شد و شما با مصرف منظم این محصول می‌توانید از افزایش حساسیت پوست‌تان پیشگیری کنید.

علت این موضوع را می‌توان وجود موادی همچون آلوورا، بابونه، عسل یا جوی دوسر در مرطوب‌کننده‌ها دانست که تاثیر قابل‌توجهی در تسکین پوست‌های حساس دارند.

 

پنهان‌‎سازی لکه‌های پوستی

آخرین مزیتی که می‌توان برای کرم مرطوب‌کننده در نظر گرفت، تاثیر آن در پنهان‌سازی لکه‌های پوستی محسوب می‌شود. در واقع شما با استفاده از یک مرطوب‌کنندۀ مناسب می‌توانید لکه‌ها یا جوش‌های پوست خود را تا میزان قابل‌قبولی پنهان کنید و ظاهری جذاب به پوست خود ببخشید.

 

انواع مرطوب‌کننده پوست

 

نحوه استفاده از مرطوب‌کننده

حالا که بیشتر با فواید کرم مرطوب‌کننده آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا نگاهی به نحوۀ صحیح استفاده از این کرم داشته باشیم. به این منظور مراحل ذیل را دنبال کنید:

 

-در قدم اول پوست خود را به‌صورت کامل تمیز کنید. شما به این منظور می‌توانید از پاک‌کننده‌های ملایم موجود در بازار بهره ببرید.

 

-پس از تمیز کردن پوست، آن را کاملا خشک کنید. در این راستا از یک حولۀ لطیف که برای پوست‌تان خشن نیست استفاده کنید.

 

-حالا کرم مرطوب‌کننده را به‌آرامی روی پوست خود اعمال کرده و با حرکات رو به بالا، آن را به‌طور کامل روی پوست پخش کنید.

اگر قصد دارید که از لوازم آرایشی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که مرطوب‌کننده را قبل از پرایمر روی پوست بزنید تا اثرات آن کاهش پیدا نکند.

 

از کجا مرطوب‌ کننده بخریم؟

در خرید مرطوب ‌کننده باید به مواردی مانند نوع پوست، برند مرطوب‌کننده، تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول، کیفیت و اصالت توجه کنید؛ به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای خرید مرطوب کننده به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید، فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی کالا ، روژاشاپ ، ترب و ساج هم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

 

جمع‌بندی

پوست ما به‌صورت روزمره در معرض خطرات مختلفی قرار دارد و عوامل آسیب‌زای محیطی، سلامت این عضو بدن را در معرض خطر قرار می‌دهند. یکی از این آسیب‌ها خشکی پوست محسوب می‌شود که اثراتی همچون ایجاد چین‌وچروک و پیری پوست را به همراه دارد. البته جای نگرانی نیست!

 

استفادۀ منظم از کرم مرطوب‌کننده علاوه‌بر جلوگیری از خشکی پوست، فواید پرشماری دیگری نیز دارد که شما با استفادۀ روزمره از این محصول می‌توانید از همۀ آن‌ها بهره‌مند شوید. در نهایت به خاطر داشته باشید که کرم مرطوب‌کننده را با توجه به نوع پوست خود و نیازهایی که دارید، برگزینید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024