آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده مجلس: دولت رئیسی نمی خواست یارانه نقدی بدهد، رسانه ها مجبورش کردند!



هادی بیگی نژاد،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون انرژی گفت: در بودجه مشخص و اعلام شد که ارز ۴۲۰۰ حذف شود، منتها دولت در نظر داشت تا زیر ساخت کالا برگ ایجاد نشده یارانه‌ها را پرداخت نکند.

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی به جماران گفت: در بودجه مشخص و اعلام شد که ارز ۴۲۰۰ حذف شود، منتها دولت در نظر داشت تا زیر ساخت کالا برگ ایجاد نشده یارانه‌ها را پرداخت نکند.

 

اما به قدری جنجال و ناامیدی رسانه‌ای به وجود آمد که دولت گفت، من یارانه را نقدی به شما می‌دهم تا زیرساخت‌ها آماده شود. این فشار و هجمه رسانه‌ای بود که دولت را مجبور به این تصمیم کرد.

 

در ادامه نقد به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه یک سالگی، نمایندگان مجلس با وجود همسو بودن با دولت از نقاط قوت و ضعف آن می‌گویند؛ اما در این میان نقطه مشترک تمام نمایندگان این است که برخی وزرا به اشتباه بر مسند خود تکیه زده‌اند.

 

بر این اساس هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی از نقاط مثبت و منفی دولت سیزدهم به خبرنگار جماران گفت: دولت نقاط ضعف و مثبتی داشته است؛ یکی از نقاط مثبت تلاش زیاد دولت و وزرایش است و یکی دیگر، عملکرد مثبت دولت در گره نزدن مذاکرات برجام به زندگی مردم است و سومین حُسن نیز ابتکارات در حوزه‌های مختلف چون نفت، نیرو و کشاورزی است که رو به جلو است.

 

وی افزود: در مقابل، عیب‌هایی نیز دارد؛ دولت باید مغز متفکر برنامه‌ریزش را تقویت کند. از جمله اینکه، وقتی از این استان به استان دیگر می‌رود حس می کنم تمرکز مدیریتی خود را از دست می ده. دولت باید مغز برنامه‌ریز خود را به موازات این رفت و آمدها تقویت کرده و کار کند.

 

بیگی نژاد در ادامه نقدهای خود به دولت گفت: برخی وزرا و استانداران در تراز این دولت نیستند و باید پالایشی در آنها صورت گیرد. نکته دیگر هم اینکه، در رابطه با مجلس باید بازنگری ارتباطی به وجود بیاید تا تقابلی میان دو قوه شکل نگیرد و اگر این رابطه به همین شیوه ادامه پیدا کند امکان دارد تقابلی ایجاد شود.

 

اگر بتوانیم دلار را با ۳۰ هزار تومان نگه داریم و نقدینگی را کنترل کنیم، رشد و قیمت کالاها کنترل می‌شود

بیگی نژاد در خصوص افزایش قیمت کالاها در دولت فعلی گفت: سال ۹۲ قیمت دلار ۳۰۰۰ و در سال ۱۴۰۰ ۳۰۰۰۰ هزار تومان بوده است و به مرور قیمت کالاها به موازات هم بالا می‌رود. درست است قیمت دلار زودتر افزایش پیدا کرد، اما قیمت کالاها نیز به سرعت در حال بالا رفتن است. یعنی اگر قیمت کالاها به ۱۰ برابر نرسد باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است. به مقداری که ارزش پول ملی پایین می‌آید خود به خود قیمت کالاها به آن میزان که باید برسد می‌رسد؛ ما اگر بتوانیم دلار را با همین قیمت فعلی ۳۰۰۰۰ تومان نگه داریم و نقدینگی را کنترل کنیم می‌توان گفت رشد و قیمت کالاها کنترل میشود.

 

دولت در نظر داشت تا زیر ساخت کالا برگ انجام نشده یارانه‌ها را پرداخت نکند

وی ادامه داد: در بودجه مشخص و اعلام شد که ارز ۴۲۰۰ حذف شود، منتها دولت در نظر داشت تا زیر ساخت کالا برگ ایجاد نشده یارانه‌ها را پرداخت نکند، اما به قدری جنجال و ناامیدی رسانه‌ای به وجود آمد که دولت گفت، من یارانه را نقدی به شما می‌دهم تا زیرساخت‌ها آماده شود. این فشار و هجمه رسانه‌ای بود که دولت را مجبور به این تصمیم کرد.

 

وزرا باید برای مشکلاتی که وجود دارد در مدت زمان معین راهکار ارائه دهند

عضو کمیسیون انرژی در پایان افزود: مشکلات فعلی از قبل وجود داشت و ادامه‌دار نیز خواهد بود. وزرا باید برای مشکلاتی که وجود دارد در مدت زمان معین راهکار ارائه دهند، اما بهتر است به گذشته پرداخته نشود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------