آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

احمد خاتمی: مذاکره با آمریکا و اروپا را ممنوع نمی دانیم



اخبار,اخبار سیاسی,احمد خاتمی
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: آنها به دنبال دیکته خواسته‌های خود و تسلیم کردن ملت ایران در برابر این خواسته‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه یکشنبه در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان اظهارداشت: کسی که غیرت دینی دارد، نسبت به دشمن بدبین است و هیچگاه به آمریکا خوش بین نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا و اروپا را ممنوع نمی‌دانیم اما این مذاکره سم است، زیرا آنها برای حیات خود به دنبال این مذاکره هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عاشورائیان زیر بار ذلت نمی روند و  ملت، کسی را که در این مقطع با دشمن مذاکره کند، نمی بخشند.

 

وی افزود: دشمن به دنبال دور کردن روضه، مداح و سخنران از انقلاب است در حالی که انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت (ع) را زنده کرد.

 

آیت الله خاتمی غیرت دینی را از جلوه‌های برجسته نهضت حسینی برشمرد و افزود: یکی از مهمترین نمودهای غیرت دینی در جنبه سیاسی است و کسی که غیرت دینی دارد، دین‌ شناس بوده و آن را برنامه زندگی در نظر می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه آوردند، اینکه اسلام فقط مربوط به قیامت بوده و کاری به دنیای انسان ندارد، خط دشمنان اسلام است.

 

امام موقت جمعه تهران بیان کرد: دین برای همه جنبه‌های زندگی برنامه دارد و جز این، نگاهی سکولار و خلاف مسیر دین است که می‌گوید دین کاری با سایر جنبه‌های زندگی انسان ندارد.

 

وی اضافه کرد: سیاست هم بخشی از زندگی است و باید با مرام دینی برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ چنان‌که اسلام سیاستی را عین دین می‌داند که دین به آن جهت دهد، نه اینکه سیاست به دین خط و جهت دهد.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: کسی که برای تحلیل سیاسی دروغ بگوید، تهمت بزند و برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه کند، مسیری غیر از دین را انتخاب کرده که چنین سیاستی ناپسند است.

 

وی افزود: برخی در انتخابات برای کنار زدن رقیب صدها صفحه در فضای مجازی دروغ و تهمت منتشر می‌کنند و چنین سیاستی نه تنها عین دین نیست بلکه ضد دین در نظر گرفته می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: تحمل سلیقه‌ها از نشانه‌های سیاست دینی است و اختلاف سلیقه نه تنها خطر نیست، بلکه سود هم دارد و امام راحل و رهبری معظم انقلاب نیز آن را به رسمیت شناختند.

 

وی اظهارداشت: این اختلاف سلیقه‌ها در زمان ائمه (ع) هم وجود داشته اما ایشان همواره یاران خود را به تحمل دوستداران سفارش می‌کردند و امروز نیز نیروهای انقلابی باید سعه صدر بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله خاتمی گفت: وقتی همه خط امام و رهبری را قبول دارند و برای پاسداری نظام اسلامی تلاش می‌کنند، اگر اختلافی هم باشد، این اختلاف در سلیقه است و خطری ایجاد نمی‌کند اما اگر این اختلاف خلاف جهت انقلاب باشد، خطرناک بوده و به تفرقه منجر خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: امیدوار کردن دیگران و گرفتن دست کسانی که ناامید شدند، از مصداق‌های غیرت سیاسی است و در فضای گرانی‌های افسار گسیخته که رسانه های بیگانه نیز به ناامید کردن مردم دامن می‌زنند، باید کمک کرد تا هدف آنها محقق نشود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمن البته هنوز نتوانسته و نخواهد توانست مردم ما را از فردای خودشان ناامید کند و نمود آن در راهپیمایی‌ها، انتخابات و حضور گسترده مردم در تشییع پیکر پاک شهدا است.

 

وی عنوان کرد: ایران خانه اهل بیت (ع) است و دشمنان ما را رها نمی‌کنند اما با عنایت‌های آن بزرگواران و حضور مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب، از این بحران‌ها گذر خواهیم کرد.

 

آیت الله خاتمی، انصاف را از دیگر جنبه‌های غیرت دینی برشمرد و تصریح کرد:  نباید حزب محور و جناح محور بود، بلکه باید حق محور باشیم و هر کسی که کاری خوب انجام داد، مورد تشویق قرار گیرد و اگر کاری اشتباه داشت، آن را سازنده نقد کنیم.

 

وی گفت: باید مراقب باشیم که دین خود را فدای دنیای دیگران نکنیم و با توجه به نزدیکی انتخابات در اسفندماه، باید مراقب باشیم کارمان به معنای پشت پا زدن به ارزش‌های دینی نباشد.

 

عضو مجلس خبرگان، حضور حداکثری و راه‌یابی انسان‌های شایسته انقلاب به مجلس شورای اسلامی را دغدغه‌ای ارزشمند دانست و افزود: باید از تهمت و دروغ پرهیز کرد تا مبادا به بهانه تبلیغ خود، به دیگری دروغ و تهمت روا دارند.

 

وی همچنین بر لزوم حفظ هوشیاری از سوی مردم در برابر شایعه‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، تاکید کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------