آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ربیعی: ای‌کاش مریم میرزاخانی زنده بود و برای فرزندش درخواست شناسنامه ایرانی می‌داد



اخبار,اخبار سیاسی,علی ربیعی
سخنگوی دولت گفت: در لایحه اعطای تابعیت به ⁧کودکان مادر ایرانی بیش از مسئله حقوقی، جنبه اخلاقی و انسانی مطرح است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «خوشحالم که لایحه اعطای تابعیت به ⁧کودکان مادر ایرانی⁩ پس از چهار سال از اولین نامه‌ای که ارسال کردم مصوب شد. در این مسیر فراز و نشیب‌های حقوقی، سیاسی و فرهنگی تجربه شد. به نظرم  ریشه در منطق مردانه از ⁧امنیت⁩ نیز داشت.»

 

وی ادامه داد: منطقی که یک مسئله اجتماعی و اخلاقی که دادن حق به بخشی از جامعه که اکثریتشان کودکان خردسال هستند  را با مسائل ⁧امنیتی⁩ گره می‌زند. منطقی که کودکان مردان ایرانی با همسر غیر ایرانی را امن و به صورت پیش فرض صاحب حق می‌داند، اما کودکان با مادران ایرانی را نا امن.»

 

ربیعی تاکید کرد: «در لایحه، بیش ازمسئله حقوقی، جنبه اخلاقی وانسانی مطرح است. نه تنها ⁧زنان⁩ در داخل بلکه شامل بانوانی هم که درخارج از کشور ازدواج کردند اما عاشق ⁧ایران⁩ هستند و مایلند هویت ایرانی به فرزندشان بدهند می‌شود. ای‌کاش مریم میرزاخانی هم زنده بود و می‌توانست برای فرزندش درخواست شناسنامه ایرانی دهد»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------