آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیئت دولت



اخبار,اخبار سیاسی,جلسه هیات دولت
هیئت دولت در جلسه امروز به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان، اساسنامه کمیته ملی المپیک را با اصلاحاتی به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا، در جلسه عصر امروز هیئت وزیران به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور، با تهاتر مطالبات شرکت های «فولمن» و «خدمات بازرگانی آینده نگر مهر» از شرکت‌های دولتی «برق منطقه ای آذربایجان» و «مدیریت شبکه برق ایران» با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور موافقت شد.

 

گفتنی است، طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، دولت موظف است با درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی، مطالبات خود از آنان را با بدهی شرکت های دولتی به آنها تهاتر کند. بر این اساس، شرکت دولتی که جایگزین بدهکار می‌شود، می بایست مبلغ بدهی تسویه ‌شده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

 

ابطال مصوبه افزایش وظایف حاکمیتی شرکت مدیریت منابع آب ایران

دولت هم‌چنین، برای تأمین نظر هیئت تطبیق مصوبات، تصویب‌‌نامه موضوع تعیین شرکت ‌مادرتخصصی ‌مدیریت ‌منابع ‌آب‌ ایران به عنوان شرکت‌ دولتی با وظایف سیاست‌گذاری و حاکمیتی را ابطال کرد.

 

لازم به ذکر است، طبق اساسنامه شرکت، مواردی که باید به تأیید وزارت‌خانه برسد، مشخص شده و در صورت تداخل وظایف تصدی‌گری وزارت‌خانه با شرکت مدیریت ‌منابع ‌آب ‌ایران، موضوع با اصلاح وظایف پست های وزارت‌خانه و پیشنهاد اصلاح اساسنامه شرکت، قابل حل و فصل است.

 

اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری

هیئت وزیران در ادامه جلسه امروز، با توجه به گذشت حدود ۱۵ سال ازتصویب اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری و ضرورت انجام تغییرات و اصلاحات مورد نیاز متناسب با شرایط امروز کشور و جهان، اساسنامه جدید این فدراسیون را تصویب کرد.

 

توسعه و گسترش رشته‌های تحت پوشش در سراسر کشور و بین همه گروه ها و اقشار مختلف، ارتقای کمی و کیفی ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی و تقویت همبستگی، غرور و هویت ملی، تحکیم، تقویت و ترویج ارزش های فرهنگی – اخلاقی، اصول المپیزم و رعایت بازی جوانمردانه، از جمله اهداف تعیین شده در این اساسنامه است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------