آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

روحانی:‌ نداشتن تلفات جانی در سیل اخیر سیستان و بلوچستان جای افتخار دارد/ وسیله نقلیه برجام مطمئن بود؛ آمدند جاده را خراب کردند



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی
رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که در موضوع برجام هیچگونه قصور و تقصیری نداشتیم گفت:‌ ما به این وسیله نقلیه که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده حرکت را تخریب کردند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، گفت:‌ ما در جاده‌ای حرکت می‌کردیم،  ما به این وسیله نقلیه که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده را تخریب کردند.

 

وی افزود:‌ ما پیش‌بینی می‌کردیم که این مسیر و راه را در 3 ساعت طی کنیم اما بعد از یک ساعت با تخریب پل‌ها مواجه شدیم. خب طبیعی است که حرکت کند می‌شود اما ناامید نیستیم و حتماً به هدف می‌رسیم ممکن است 3 ساعت، 5 ساعت شود اما پل‌های تخریب شده را ترمیم می‌کنیم ولی باید بر مبنای شرایط روز، شرایط کشور را ببینیم.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در این داستان هیچگونه قصور و تقصیری نداشتیم. زمانی است ما اقدامی می‌کنیم و مردم می‌گویند چرا فکر و برنامه‌ریزی نکردید؟ اما در این موضوع تدبیر کامل کردیم. درباره  آنچه با دنیا حرف زدیم و قول دادیم بر مبنای آن حرکت کردیم و به آن پایند بودیم. کسی این توافق را زیر پا گذاشت که واقعا شرور منطقه و دنیا است. شما شرارت‌های کاخ سفید را در این مدت 2 سال اخیر ببینید. ثروت عربستان و امارات چه کسانی  از منطقه بردند؟ در عراق چه وضعی درست کردند. آنها دنبال سقوط شهرهای بزرگ عراق بودند. داعش را درست کردند. در لبنان و افغانستان چه مشکلاتی درست کردند.

 

روحانی با بیان این مطلب که آمریکا آغازگر شرارت در منطقه بود، تصریح کرد: شما دیدید که سردار ما را که فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه بود و همه منطقه خدمات او را دیده بودند، چگونه مظلومانه به شهادت رساندند. یادم نمی‌رود در لحظاتی که وی در میدان‌های سوریه بود هیچ‌کس جرات نمی‌کرد به آن میدان‌ها برود، حتی برخی فرماندهان همان کشور برایشان سخت بود به آن میدان‌های محاصره شده بروند. در یک منطقه محاصره شده با پرواز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش برایشان آذوقه ریخیتم و به 20 هزار جمعیتی که در محاصره کامل بودند مواد غدایی رساندیم.

 

وی اضافه کرد:‌ ما به منطقه بی‌تفاوت نبودیم و در مسیر درست منافع ملی حرکت کرده و حرکت می‌کنیم و هیچ تردید به خود راه نمی‌دهیم که برای منافع و اهداف مردم و ملی‌مان تلاش کنیم. به هرحال دشمن سرعت ما را کاهش داده است اما راه خود را ادامه می‌دهیم.

 

رئیس‌جمهور در ادامه از مثبت شدن رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت:‌ بعد از یک سال خورده‌ای که مردم در شدت فشار اقتصادی بودند و تورم بالا رفت امسال یعنی در سال 98 همه شاخص‌های اقتصادی نسبت به 97 بهتر شده است.  از ادیبهشت قدم به قدم آثار مثبت با تلاش مردم و بخش‌های عمومی و خصوصی و دولت و ملت ظاهر شده است. امسال 6 ماه اول رشد اقتصادی منفی نیست و مثبت شده است. البته "نیم‌درصد" است و تا آخر سال پیش‌بینی می‌کنیم همین حدود و مقداری بیشتر شود. این کار بزرگی بود.

 

روحانی گفت: هرجا دشمنان اعلام پشیمانی و اعلام آمادگی کنند که به حق مردم ایران احترام بگذارند در همان لحظه آماده هستیم مسائل را با آنها حل و فصل کنیم. راه ما راه سختی است و دشمان ما دشمنان قسم خورده‌ای هستند اما در عین حال از همه امکانات برای احقاق حقوق مردم استفاده خواهیم کرد.

 

وی در ابتدای این جلسه دیدار با مردم با غرور، با ایمان و مقاوم روستای مرزی کلانی را روحیه آفرین خواند و با اشاره به گزارش های وزیران در این جلسه اظهارداشت: افتخار می کنم که بعد از یک هفته مشکل برق و آب مناطق سیل زده حل شده است.

 

رئیس جمهور همچنین با دستور به وزیر نیرو برای تسریع در روند تکمیل دو سد استان ، خبر داد که 14 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در مناطق سیلزده در این استان بازسازی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حضور در یک روستای مرزی در 20 الی 25 کیلومتری مرز در روستای کلانی برای من لذت بخش بود، اظهارداشت: مردم این استان مخصوصا آنهایی که در مناطق مرزی هستند انسان های باغرور ، با ایمان و مقاومی هستند که باوجود سیلاب و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده بود، خم به ابرو نیاوردند و آنچه ما از مردم شنیدیم ،خوبی و نیکویی بود و این جای قدردانی دارد.

 

روحانی خاطرنشان کرد: نکته ای که ستاد مدیریت بحران و آقای نجار نوشته بودند که وقتی به روستاها کمک رسانی می کردند، روستاهایی که نیاز بالایی نداشتند ، چیزی از آنها نمی گرفتند و می گفتند ببرید در فلان روستا که آنها نیاز بیشتری دارند،  این بیانگر غیرت ، صمیمیت و برادری مردم استان است و واقعا جای قدردانی دارد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در سراسر دنیا با حوادث طبیعی مواجه می شوند،گفت:حوادثی مانند طوفان، سونامی، زلزله، سیل  و آتش سوزی در همه جای دنیا وجود دارد و حتی یک کشور پیشرفته هفته ها گرفتار آتش سوزی جنگل هاست ونمی تواند آنرا مهار کند با اینکه همه امکانات و پول در اختیار شان قرار دارد و یا در یک کشوری مثل آمریکا که دارای ثروت و امکانات زیادی هستند، وقتی طوفان می شود تا ماهها مردم مشکل برق دارند.

 

 روحانی خاطرنشان کرد: افتخار می کنم به همه مسوولین جمهوری اسلامی ایران، از مردم بزرگوار این کشور تا نیروهای مسلح و خادمان دولت، بخاطراینکه ما بعد از گذشت یک هفته می گوییم مشکل برق در این استان حل شده و امروز روستایی نداریم که دارای قطع برق باشد.روستاهایی هم که مشکل آب داشتند اکثر آنها مشکلات شان رفع شده است و این به معنای کار و تلاش و زحمت پیگیر است.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه در این حادثه به رغم مشکلات زیادی که داشت ، آسیب جانی نداشتیم برای مردم،دولت، نیروهای مسلح و هم برای نیروهای امدادی، هلال احمر، اورژانس، ستاد بحران، استانداری و فرمانداری، افتخار است . به هر حال در حادثه قبلی در سال 86  در این استان،حدود 15 نفر از عزیزان جان باختند که میزان بارندگی و سیلاب خیلی کمتر بود اما در این سیلاب بزرگ، از نظر جانی صدمه ای نداشتیم که جای شکرگزاری دارد.

 

 رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته مردم از لحاظ زندگی ، محل مسکونی، کشاورزی ، راهها  و زیربناهای شان مشکلات فراوانی پیدا کردند و این مشکلات باید رفع شود و ان شاءالله رفع خواهیم کرد. حالا هر مقدار خسارتی که هست اینها مسائلی است که ما با آن مواجه هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------