آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

احمدی‌نژاد: یارانه باید ۲.۵ میلیون تومان در ماه باشد



احمدی‌نژاد,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی
رییس جمهور پیشین گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۰ درصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید. " او همچنین با اشاره به ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در زمان ریاست جمهوری خود گفت بر این مبنا باید امروز ۴۰ دلار یارانه پرداخت می‌شد.

محمود احمدی‌نژاد در گفت و گویی با نشریه صنعت حمل و نقل از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرد.

 

او گفت: "در اینکه یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد تردید نکنید، اما مقوله یارانه‌ها به درستی اجرا نشد؛ یعنی به قیمت امروز، شما ۴۵ دلار بگذارید. چقدر می‌شود؟ با همان قیمت‌های فرآورده سال ۸۹! الان قیمت فرآورده هم افزایش یافته است، اما پرداختی همان است. ضمن اینکه بلافاصله منابع هدفمندی را به جای آنکه به مردم بدهند به منابع دولت اضافه کردند. در صورتیکه قبلا این‌ها منابع دولت بود و دولت موفق نبود و ما گفتیم به دست مردم بدهیم. "

 

او افزود: «ثروت طبیعی مال همه مردم است و اگر این ثروت به صورت مساوی بین مردم تقسیم شود تمام استعداد‌ها فعال می‌شود. ما می‌خواستیم هدفمندی را کامل اجرا کنیم، اما در آن زمان به ما اجازه ندادند. تازه همین را هم با ضرب و زور اجرا کردیم. فقط ۲۰ درصد اجازه دادند تا این امر اجرایی شود. اگر هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۰ درصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز دو نیم میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید.»

 

احمدی نژاد ادامه داد: "شما حساب کنید که در این صورت، خانواده‌ها چقدر درتصمیم‌گیری‌ها و انتخاب نوع خدمات دستشان باز بود. "احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در زمان ریاست جمهوری اش گفت: «در آن زمان ۴۵ هزار تومان یارانه، نزدیک به ۴۰ دلار ارزش داشت و امروز باید همان ۴۰ دلار را به مردم به عنوان یارانه پرداخت کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------