آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

ممنوع الخروجی ۱۵ نفر مرتبط با انتشار فایل صوتی ظریف/ دادستان تهران: هنوز کسی را بازداشت نکرده‌ایم



دادستان تهران،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
دادستان تهران گفت: با افرادی که مصاحبه وزیر امور خارجه را در اختیار ضد انقلاب قرار داده‌اند، برخورد قانونی می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی القاصی مهر دادستان تهران با اشاره به پرونده انتشار فایل صوتی مصاحبه وزیر امور خارجه اظهار کرد: پس از آن که مطلع شدیم محتویات فایل صوتی محرمانه وزیر امور خارجه کشورمان در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شده است، به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستور داده شد تا نسبت به بررسی علل انتشار این فایل صوتی اقدام شود.

 

وی ادامه داد: همچنین دستور داده شد نسبت به شناسایی و معرفی مرتکبین و کسانی که این فایل را در اختیار افراد غیر صلاحیت‌دار قرار داده‌اند، اقدام شود.

 

دادستان تهران با بیان اینکه سریعا بازپرس ویژه‌ای را برای رسیدگی به تمامی ابعاد این موضوع انتخاب کردیم گفت: تبادلاتی با دستگاه‌های اطلاعات داشتیم و دستورات لازم ابلاغ شد و موضوع در دست بررسی است.

 

القاصی مهر در پاسخ به این سوال که آیا در این پرونده فردی بازداشت شده است یا خیر گفت: هنوز کسی بازداشت نشده است، اما به لحاظ اهمیت موضوع ابعاد قضیه در تمامی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: با کسانی که در فرآیند تولید فایل صوتی و انتشار غیرمجاز آن به افراد غیر صلاحیت‌دار و در رسانه‌های ضدانقلاب نقش داشته‌اند و همچنین تا حدی هم قصور و تقصیر داشته و یا اگر جرمی مرتکب شده باشند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

***

 

ممنوع الخروجی ۱۵ نفر مرتبط با انتشار فایل صوتی

بیش از ۱۵ نفر مرتبط با انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه ممنوع الخروج شده اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از یک منبع مطلع در قوه قضاییه، ۱۵ نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر خبرنگار ریاست جمهوری با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پرونده انتشار صوت اظهارات ظریف از سوی دستگاه قضایی ممنوع الخروج شدند.

 

اخیرا در اقدامی غیرمنتظره بخش‌هایی از گفت‌وگوی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در اسفند ماه ۱۳۹۹ انجام شد و بر اساس اعلام مقامات دولت قرار بر انتشار این سلسله مصاحبه ها  -  که با عنوان «آن سوی دولت»  انجام شده -  نبوده است، منتشر شد. در عین حال سخنان تا حدودی بی پرده و صریح وزیر امور خارجه در تعاملات سیاست خارجی و داخلی واکنش‌هایی را به همراه داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------