آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

اعتراض مردم چند شهر خوزستان به کمبود آب/ آتش زدن لاستیک و بستن جاده ماهشهر



اعتراضات در ماهشهر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
در پی مشکلات بی‌آبی در خوزستان، مردم با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها خواستار رسیدگی به این مشکل و تامین حق‌آبه رودخانه‌ها شدند.

به گزارش فارس، مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به ویژه کرخه در روزهای اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شد.

 

در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها وهمچنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کردند.

 

همچنین چندین جوان در برخی از جاده‌ها در ماهشهر، کوت عبدالله، خرمشهر و ملاثانی اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن جاده کردند که عبور و مرور خودروها برای دقایقی مختل شد اما با حضور نیروهای انتظامی بدون هر گونه درگیری اکنون ترافیک در همه جاده‌ها روان شده است.

 

تردد در جاده ماهشهر امن است

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندرماهشهر اظهار کرد: مسدود کردن مسیر بندرماهشهر به بندرامام خمینی بصورت جدی وجود نداشته و فقط تعداد اندکی افراد نوجوان در پی فراخوانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات بی آبی اقدام به این کار کردند.

 

وی افزود: از شروع این اقدام دقایق اندکی سپری شده بود که با حضور نیروهای انتظامی و آتش نشانی مشکل رفع و اکنون مسیر مذکور کاملا امن و قابل استفاده است.

 

 استاندار خوزستان: فیلم اعتراضات مردمی جعلی است

رویداد 24 نوشت: با وجود تایید این اعتراضات از سوی منابع محلی و رسمی، استاندار خوزستان وجود هرگونه اعتراض در سطح این استان را رد کرده و گفته برخی به دنبال تحریک مردم هستند و تصاویری جعلی از اعتراضات مردم در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

 

به گفته استاندار خوزستان در شهرهای خرمشهر و سوسنگرد اتفاق و اعتراضی رخ نداده اما کلیپ‌هایی مربوط به گذشته در فضای مجازی منتشر می شود لذا مردم مراقب این شیطنت‌ها باشند.

 

انتقال آب خوزستان را نمی‌پذیریم

یکی از اهالی سوسنگرد که روز گذشته شاهد اعتراض خیابانی مردم بوده است، به رویداد‌۲۴ می‌گوید: مردم در اینجا به سختی زندگی می‌کنند. هیچ امکاناتی برای زندگی نداریم. آب شرب را همیشه باید خریداری کنیم در حالی که نزدیک کارون و کرخه هستیم. اما آب استان را به سایر استان‌ها مانند اصفهان و یزد انتقال می‌دهند. این برای ما قابل پذیرش نیست آبی که حق ما است و ما از آن محروم هستیم را به دیگر استان‌ها انتقال دهند.

 

او ادامه می‌دهد: در روز‌های گذشته که آب هور را قطع کردند بسیاری از مردم آن مناطق دچار مشکل شدند و دام‌هایشان را از دست دادند. در کنار نبود آب، برق هم برای ساعت‌های زیادی می‌رود. هوای اینجا بسیار گرم است و تحمل بی برقی و بی آبی برایمان طاقت فرسا است. از همین رو بسیاری از مردم به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض کنند و کسی صدایشان را بشنود. اما متاسفانه برخی به مردم برچسب می‌زنند تا نه تنها صدای ما شنیده نشود بلکه برخوردهای شدیدی با ما شود. همین باعث می‌شود که صدای اعتراض ما شنیده نشود.

 

او درباره درگیری‌ها شب گذشته مردم با نیرو‌های انتظامی نیز می‌گوید: تا جایی که اطلاع دارم کسی کشته و یا بازداشت نشد. مردم خسته هستند و رمقی برای درگیری ندارند. آن‌ها آب و برق می‌خواهند.

 

واکنش‌ها به اعتراضات در خوزستان

پس از اعتراضات گسترده در سطح استان خوزستان قرار است هیاتی از تهران برای بررسی مشکلات بی‌آبی به اهواز سفر کند. عصرجنوب با انتشار این خبر نوشت: اسحاق جهانگیری خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، خاوازی وزیر جهاد کشاوزی دستور داده معاونان آن وزارتخانه‌ها به سرپرستی رئیس ستاد مدیریت بحران امروز به اهواز سفر کنند.

 

در توئیتر نیز بسیاری از شهروندان و خود مردم خوزستان با هشتگ‌هایی همچون «صدای خوزستان باشیم»، یا «خوزستان آب ندارد» سعی کردند با مردم این منطقه ابراز همدردی کنند و به نحوی صدایشان باشند. بسیاری از مردم خوزستان نیز با تغییر عکس پروفایل خود به شعار «کرخه و کارون جان ما هستند» به صورت هماهنگ و همصدا خواهان نجات جان محیط زیست و رودخانه‌های خوزستان شدند.

 

یک کاربر با انتشار فیلمی از اعتراضات در خوزستان نوشت: «مردم در خیابان شعار می‌دهند عطشان الشط راید مایه، رودخانه تشنه است آبش را می‌خواهد.»

 

از سوی دیگر برخی رسانه‌های امنیتی اعتراضات خوزستان را نیروهای تجزیه‌طلب ربط داده‌اند و نوشته‌اند مردمی که معترض هستند، با تحریک تجزیه‌طلبان به خیابان آمده‌اند. احتمالا بخشی از نیروهای امنیتی به دنبال سرکوب معترضان هستند و از هماکنون فضای سرکوب را با بیان چنین گزارش‌هایی آماده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------