آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

علم‌الهدی: عده‌ای با ماسک نزدن اظهار قدرت می‌‌کنند؟/ ویروس بی‌شعور کرونا هیچ چیز نمی‌فهمد



علم‌الهدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسید
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه در کنار امداد الهی، کمک مردم نیز برای برون‌رفت از مشکلات لازم است، گفت: شما مردم به خوبی می‌توانید کمک کنید. ضعیف‌ترین افراد این ملت، می‌توانند قوی‌ترین کمک‌ها را به دستگاه اجرایی بااخلاص داشته باشند. وقتی دولتی که از خود شما تشکیل شده می‌خواهد مشکلات را حل کند، شما هم با تمام قدرت به آن کمک کنید تا موفق شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی در حرم مطهر رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و رئیس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، اظهار کرد: در مراسم تنفیذ، در حکم رهبری یک نکته و در سخنان رئیس جمهور دو نکته وجود داشت که این سه نکته، نکاتی امیدوارکننده برای مردم است.

 

وی افزود: نکته‌ای که در حکم رهبری وجود داشت، این بود که ایشان دو شاخصه را برای رئیس جمهور ذکر کردند. یکی شاخصه علم و دیگری تقوا و پرهیزکاری. تعیین این دو شاخصه به مردم اطمینان می‌دهد، زیرا رهبری ولایت دارد و حجت بقیه‌الله است و هرگز در سخنان خود مبالغه نمی‌کند. اگر تنفیذ انجام نشود، ریاست جمهوری طاغوتی و نامشروع است و این تنفیذ است که به ریاست جمهوری مشروعیت می‌بخشد و وقتی در مراسم تنفیذ دو شاخصه برای رئیس جمهور ذکر می‌شود، مسئله‌ای اعتقادی و قابل توجه است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عالم بودن یعنی علم داشتن به درد مردم و درمان آن، عنوان کرد: همچنین پرهیزکار بودن رئیس جمهور یعنی او تعهد را در مقابل عمل اجرایی می‌کند. برای انسان پرهیزکار، قدرت و مطامع انسانی مطرح نیست.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه در سخنان رئیس جمهور نیز دو نکته امیدوارکننده وجود داشت، گفت: رئیس جمهور رسالت‌ اجرایی خود را ایجاد تحول عنوان کرد. معنای تحول این است که تمام ضعف‌های مدیریتی و نابسامانی‌هایی که در حال حاضر در بدنه اجرایی وجود دارد، از بین برود و جای این‌ها را حرکت‌های اثباتی و حرکت‌های قوی مدیریتی بگیرد.

 

نماینده ولی وفقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این برای مردم امیدآفرین است، چون رهبری برای شخص رئیس جمهور صفت پرهیزکاری را ذکر کردند و حالا این آقای پرهیزکار و باتقوا هم آمده و محور رسالت خود را تحول اعلام کرده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین آقای رئیسی علنا به مردم گفت که برای حل تمام مشکلات تحقیق و بررسی انجام داده است و راه حل این مشکلات را در مشورت با نخبگان و متخصصان مشخص کرده است و با این اراده و آگاهی به سر کار می‌آید. آدم باتقوا و پرهیزکار که دروغ نمی‌گوید، پس ان‌شاءالله با اخلاصی که برای خدا دارد، موفق خواهد شد.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه تمام وعده‌های رئیس جمهور با امدادهای الهی شدنی است، عنوان کرد: اینکه آقای رئیسی گفت ما از تبار ما می‌توانیم هستیم، از جملات امام(ره) بود. امام فرمودند ما می‌توانیم، چون به خدا متکی هستیم و قدرت خدا ما را تایید می‌کند. بالاترین قدرت، قدرت خداست، پس بالاترین توانستن هم توانستن ماست.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه در کنار امداد الهی، کمک مردم نیز برای برون‌رفت از مشکلات لازم است، تصریح کرد: شما مردم به خوبی می‌توانید کمک کنید. ضعیف‌ترین افراد این ملت، می‌توانند قوی‌ترین کمک‌ها را به دستگاه اجرایی بااخلاص داشته باشند. وقتی دولتی که از خود شما تشکیل شده می‌خواهد مشکلات را حل کند، شما هم با تمام قدرت به آن کمک کنید تا موفق شود.

 

وی بیان کرد: امیدواریم وجود مقدس پروردگار بر ما منت بگذارد و با قدرت وابسته به خودمان و نیروی مستقل خودمان، به ما کمک کند و دشمنانی را که می‌خواهند ذلت و استیصال ما را ببینند، شکست دهد.

 

علم‌الهدی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: این یک مسئله کاملا جدی است. ما در بسیاری از شهرهای کشور وضع خوبی نداریم. تعداد بیماران مبتلا به کرونا تا حدی زیاد است که امکانات درمانی شهرها تمام شده است. تنها در یک روز ۵۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در مشهد در ICU بستری شده‌اند. مگر این شهر چند تخت ICU دارد که فقط در یک روز ۵۲۰ تخت می‌خواهد. در حال حاضر کادر درمان دارد با چنگ و دندان خدمت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دو عامل می‌تواند با این ویروس مقابله کند، گفت: اولین عامل رعایت پروتکل‌ها است. ماسک بزنید. عده‌ای با ماسک نزدن اظهار قدرت می‌کنند. اینکه در برابر یک ویروس بی‌شعور ماسک نزنید، قدرت است؟ فاصله‌های اجتماعی را در هر جایی رعایت کنید. بسیاری از افرادی که فکر می‌کردند هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شوند، مبتلا و بستری شدند و تعداد زیادی از آنان نیز فوت کردند.

 

وی تاکید کرد: در هر جایی که می‌روید، به پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی ستاد مقابله با کرونا عمل کنید. آستان قدس با تمام قدرت به اجرای پروتکل‌ها اهتمام دارد، اما شما برادران و خواهران نیز هنگامی که به حرم می‌آیید رعایت کنید. بسیاری از افراد در حرم ماسک نمی‌زنند، این درست نیست. خدام آستان قدس به شما به عنوان مهمانان امام رضا(ع) احترام می‌گذارند و نمی‌خواهند خیلی شما را امر و نهی کنند، اما ماسک نزدن در این جمعیت انبوه در حرم، خلاف شرعی است و مسئولیت شرعی دارد. اگر شما باعث انتقال ویروس به مسلمانی شود و او تا مرز مرگ جلو رود، جواب یک شب تب کردن او را نمی‌توانید در درگاه خدا بدهید.

 

علم‌الهدی اضافه کرد: عامل دومی که می‌تواند در برابر این ویروس مقابله کند، واکسن است. عزیزان ما مراکز واکسیناسیون را تاسیس کردند و اخیرا قرار شده است بسیج جامعه پزشکی نیز با همه قدرت بیاید و در داخل مساجد واکسیناسیون را اجرا کند. مردم باید بدانند واکسن درمان این درد است و آدم نباید با توهمات از درمان قطعی سرپیچی کند و خود و دیگران را مبتلا کند. این با عقل و دین‌داری جور در نمی‌آید.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: ائمه ما هم خود را از آسیب‌ها حفظ می‌کردند.‌ اینکه شما خود را حفظ نکنید و از ائمه انتظار معجزه داشته باشید، درست نیست. ما باید مانند ائمه زندگی کنیم، نه اینکه از خودمان دین تازه‌ای درست کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------