آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: برای مقابله با کرونا راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رئیس جمهور
جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور  پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، با بیان گزارشی از فعالیت‌های مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: برای مقابله با این ویروس فعلاً راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد.

 

رئیس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خرید تجهیزات جنگی به ما نمی‌دادند، در ابتدای شیوع کرونا نیز تقریباً هیچ‌کس تجهیزات مورد نیاز مثل کیت تشخیص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو و حتی ماسک را به ما نداد ولی با اتکاء به شرکت‌های دانش بنیان، این تجهیزات را به سرعت تولید کردیم و اکنون هیچ مشکلی نداریم.

 

روحانی روحانی اظهارداشت: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.

 

رئیس جمهور با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویرس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماههای اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

 

روحانی با گلایه از جدی نگرفتن توصیه‌های قانونی از طرف برخی از مردم، گفت: محدودیت‌های شدید در مناطق پرخطر، مراقبت های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

 

رئیس جمهور افزود: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

 

روحانی همچنین در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمکهای دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهایی از کارانه کادر درمان گزارش داد.

 

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه با تشکر از حمایت‌های بی‌بدیل و دلگرم‌کننده رهبر انقلاب اسلامی و زحمات کلیه مسئولان و جهاد کادر درمان برای مقابله با کرونا، گفت: نیمی از تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستانها را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم اما هیچ بیمار غیر کروناییِ نیازمندِ تخت آی‌سی‌یو را نیز معطل نگذاشتیم.

 

وزیر بهداشت افزود: در هیچ جای دنیا نمی‌توان بیماری همه‌گیر را با خواهش و توصیه کنترل کرد و باید با اِعمال ضوابط و تشدید محدودیت‌های قانونی، این بیماری را مهار کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------