آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

روحانی: چند هفته دیگر قلدرها به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رئیس جمهوری با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: آنهایی که می‌خواستند ملت ایران سال ۹۷ جشن سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌هایشان پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند.  

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه «سال‌هاست که دچار تحریم هستیم» اظهار کرد: در این ۳ سال اخیر در یک جنگ رویاروی بودیم و دشمنان با تمام مقابل ملت ایران آمدند و شکستی مفتضحانه خوردند.

 

وی با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا افزود: آنهایی که می‌خواستند ملت ایران سال ۹۷ جشن سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌هایشان پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند.

 

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه این ملت ایران بود که در این سه سال مانند قبل مقاوم ایستاد و پیروز شد و این دشمنان ایران بودند که دچار شکست شدند، گفت: در این سال‌ها نشان داده شد اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است و فکر نمی‌کنم در منطقه هیچ کشوری چنین قدرتی داشته باشد که بتواند در سه سال جنگ رویاروی بایستد و پیروز شود؛ این نتیجه‌ی عظمت و قدرت و تاب آوری ملت ایران در سایه خوداتکایی و درون زایی و ژئوپلیتیک ایران است؛ ایران جایگاه جغرافیایی عظیمی است که قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را بخاطر جایگاه خاصی که دارد فرهنگ و همچنین مقاومت های بسیاری که در طول تاریخ داشته است؛ از منطقه و جهان حذف کند. خیلی ها می‌خواستند کشور ما را از بین ببرند و نتوانستند؛ حال اینها آخرین هایی بودند که آمدند، اما به نتیجه نرسیدند و شکست خوردند.

 

روحانی با اشاره به افتتاح بزرگترین واحد اُوره و آمونیاک کشور در لردگان، واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای فراورش نفت خام در غرب کارون و همچنین مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح بزرگی بودیم؛ مردم شاهدند در شرایطی که می‌خواستند ما را تحریم و منزوی و با تصور خام خود ما را نسبت به آینده خود مایوس کنند، امروز شاهد افتتاح طرح‌هایی با ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان هستیم؛ این برای آنهایی که برای ملت ما طراحی‌های شوم کردند باورکردنی نیست که در یک روز این افتتاح‌ها را داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های افتتاح شده برای ما خیلی مهم هستند، اظهار کرد: طرح راه اندازی بزرگترین واحد اُوره و آمونیاک کشور در چهارمحال و بختیاری به هم جهش صادرات و هم جهش تولید است. همچنین واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای فراورش نفت خام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه با این مدل فرآورش اولین باری است که در این صنعت قدم گذاشتیم. در حوزه ساخت مخازن نیز اتفاق بسیار مهمی افتاده ایت؛ چراکه تاسیس مخازن بزرگ برای نفت، میعانات و گاز یکی از مهمترین نیازهای کشور است. 

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه برای «ما، ملت ایران و دنیا آینده ایران بسیار مهم است» تصریح کرد: ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای مردم منطقه و جهان اسن؛ ایران می‌تواند نیازمندیهای منطقه و حتی در برخی موارد نیازمندی‌های جهان را ارزانتر و راحت‌تر تامین کند.

 

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه تامین سرمایه انسانی، گفت: اگر می‌خواهیم در صنعت با جهش و شتابی خوب مواجه شویم نیازمند سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی هستیم؛ امروز دیدیم که طرح‌هایی افتتاح شد که بخشی از منابع آن خارجی بود؛ اگر سرمایه خارجی در کنار داخلی قرار بگیرد می توانیم شاهد تحولات بزرگی باشیم. 

 

رئیس جمهوری ادامه داد: دومین موضوع در جهش تولید مواد اولیه است؛ در بسیاری از صنایع به ویژه پتروشیمی، نفت، گاز، فولاد، مس و آلومینیوم مواد اولیه خوبی در اختیار داریم که بسیار مهم است. مسأله سوم در جهش تولید تکنولوژی است؛ در نبود تکنولوژی با قیمت گران حداقل استفاده را می توان برد. در استفاده از تکنولوژی باید هم به داخل و هم به خارج توجه کرد؛ در حوزه داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌های بسیار خوبی دارند؛ در استفاده از تکنولوژی خارجی نیز همواره استفاده کردیم و باز هم استفاده می‌کنیم؛ به لطف خدا آمریکا و کشورهای دیگر در این زمینه هیچ‌گاه نتوانستند مانع شوند؛ چون ما در هر حال که خواستیم تکنولوژی را آوردیم؛ حال ممکن است تحریم ها و فشارها باعث افزایش هزینه‌های مالی شود اما هیچ کس نمی‌تواند در اصل استفاده از تکنولوژی خارجی مانع شود.

 

روحانی با تاکید بر لزوم حضور صنایع مختلف در بازارهای جهانی گفت: پایه چهارم جهش تولید بازار است؛ برای تولید باید تقاضاهایی وجود داشته باشد؛ گاهی این بازار داخلی است گاهی خارجی است؛ ما باید میلیاردها جمعیت و بازارهای متنوع را ببینیم و اینجاست که تعامل سازنده می‌تواند تأثیر گذار باشد؛ تعامل سازنده در کنار قدرت ملی اهمیت دارد؛ اگر کشوری ضعیف باشد در تعامل سازنده باید التماس کند؛ درحالی که تعامل سازنده یعنی قدرت ملی ما در جایگاهی قرار بگیرد که آنها به ما نیازمندند ما هم علاقه مندیم که با آنها تجارت و تعامل داشته باشیم.

 

وی افزود: این ۴ اصل امروز در ایران وجود دارد و ملت ما امروز در مسیر صحیحی قرار گرفته است و کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد. خوشبختانه در کشور ما همه حرکات ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است؛ مردم سالاری بسیار مهم است تا افکار را در مسیر درست قرار دهد و این افکار درست است که می‌تواند نسل جوان، کشاورز و صنعت‌گر را جذب کند؛ از ۲۲ بهمن ۵۷ ما در مسیر مردم سالاری رفتیم و امام راحل مردم سالاری را بخوبی دید و در ۴۷ روز اول به مردم گفت پای صندوق بروید؛ این مردم سالاری تضمین کننده اصل نظام و تصحیح افکار ماست.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز بحمدالله جامعه ما با امیدواری بسیار خوبی نسبت به آینده می‌اندیشند بر لزوم توجه همه مسئولان به آینده ملت ایران و رفاه مردم تاکید و اظهار کرد: بد اخلاقی و بد دهنی را رها کنیم؛ ما [دولت] که اعتنایی نمی‌کنیم و اگر کسی بد اخلاقی کند اصلا خللی در اراده ما ایجاد نمیکند اما ما پیامبری داریم که فرمودند «فقط برای این مبعوث شدم که مکارم اخلاقی را کامل کنم».

 

روحانی ادامه داد: ما جمهوری اسلامی ایران هستیم و افتخار ما اخلاق و ادب است؛ این معنایش این نیست که کسی انتقاد نکند؛ انتقاد سازنده مفید است، اما انتقاد غیر از بد دهنی، فحاشی و بی تربیتی است و ملت ما نیز این موارد را برنمی‌تاید؛ همه باید به خدمت به مردم و افتخار و سرافرازی ایران فکر کنیم.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های ملی سراسر کشور در روزهای پنجشنبه گفت: طرح هایی که امروز افتتاح شد نشان می‌دهد که همه‌ی مهندسان صنعتگران و مدیران در میدان هستند؛ پنجشنبه‌های ما گواه تاریخ است و در شهادت می‌دهد که ملت ما ایستادگی می‌کنند و در برابر دشمنان عقب نشینی نمی‌کنند و مسیر پیشرفت خود را تا انتها ادامه خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری در بخش‌هایی از صحبت های خود در این مراسم با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین حوزه علمیه برای جهان تشیع و حتی جهان اسلام حوزه علمیه قم است و اینها همه از برکت قدوم حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم بود که این منطقه را متبرک کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------