مسیح مهاجری: آقای مجلس! آقای صداوسیما! باور کنید قیامتی هم هست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مسیح مهاجری
این هنر نیست که آدم‌ها را با استفاده از امکانات رسانه ملی که متعلق به ملت است، آماج حملات بی‌انصافانه و خلاف اخلاق قرار دهیم و حتی درباره افراد شریف و خدمتگزار تا انگ و برچسب وابستگی به بیگانگان زدن و جاسوسی برای اجانب پیش برویم با این هدف که خود را حق به جانب و راه خود را صراط مستقیم جلوه دهیم. 

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر انقلاب اسلامي طبق تعريفي که امام خميني از آن به دست داده «انفجار نور» بود، بايد مظهر تجلي صفات الهي باشد، زيرا براساس آيه شريفه «اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَالأَرْضِ...» خدا منبع و منشأ نور است.

 

يکي از بارزترين صفات الهي، تکريم انسان‌هاست. با اينکه انسان‌ها بندگان خدا و مخلوقات او هستند، خدا آنها را تکريم مي‌کند و در شأن آنها «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» را در کتاب آسماني خود ثبت نموده است. بي‌جهت نيست که خداي متعال بارزترين دليل موفقيت پيامبر خود در جلب قلب‌ها را نيز رفتار اخلاقمدارانه آن حضرت با مردم مي‌داند و با «اِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظیم» او را مي‌ستايد و مي‌فرمايد «وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ».

 

نتيجه اين مي‌شود که ما اگر دلسوز انقلاب اسلامي و نظام حکومتي برآمده از آن هستيم، بايد اخلاقمداري را محور اصلي برخوردهايمان به‌ويژه مسئولين اين نظام از صدر تا ذيل قرار دهيم. پيشاني تبليغاتي اين انقلاب و اين نظام نيز که رسانه ملي است، بايد آئينه اخلاق و انصاف باشد نه بي‌انصافي و بداخلاقي.

 

اين هنر نيست که آدم‌ها را با استفاده از امکانات رسانه ملي که متعلق به ملت است، آماج حملات بي‌انصافانه و خلاف اخلاق قرار دهيم و حتي درباره افراد شريف و خدمتگزار تا انگ و برچسب وابستگي به بيگانگان زدن و جاسوسي براي اجانب پيش برويم با اين هدف که خود را حق به جانب و راه خود را صراط مستقيم جلوه دهيم. صراط مستقيم آنست که پيامبر رفت و حتي با مشرکان مکه که آنهمه به آن حضرت جفا کرده بودند، با رأفت و رحمت برخورد کرد.

 

اگر پيرو پيامبر رحمت هستيم، بايد با کساني که به اين انقلاب و اين نظام و اين کشور خدمت کرده‌اند ولي به هر دليل با آنها اختلاف‌نظر داريم و بعضي اقداماتشان را نمي‌پسنديم، به شيوه‌ پيامبر رفتار کنيم. از آنها در هر فرصتي انتقاد کنيم و ايرادهايمان به آنها را بگوئيم و هر قدر مايل هستيم درباره آنها روشنگري کنيم اما در حق آنها بي‌انصافي و بداخلاقي نکنيم.

 

حتي حق آنهاست که در رسانه ملي به آنها فرصت دفاع از خودشان را هم بدهيم. ساير تريبون‌ها هم همينطور است. امام خميني مي‌فرمودند در مجلس اگر عليه کسي صحبتي شد بايد به او فرصت بدهند از خودش دفاع کند. ببينيد بعضي از نمايندگان از بلندگوي مجلس چگونه بي‌انصافانه و با بداخلاقي تمام هرچه بخواهند عليه اين و آن مي‌گويند!

 

باور کنيم قيامتي هست. باور کنيم که «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَراً يَرَهُ». کساني که اين وعده قرآني را باور دارند، از جاده انصاف و اخلاق منحرف نمي‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------