آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی : این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم



رییس جمهور,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس جمهور با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و مهار بیماری کرونا در کشور گفت: این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم. 

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به تلاش های انجام شده برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا اظهار کرد: این کار سخت بود، ولی این این تجهیزات در داخل تولید شد. همه بیمارستان ها دارای تجهیزات است. ۲۴۲سی تی اسکن در اختیار بیمارستان ها قرار گرفت.

 

وی در ادامه گفت: در طول۱۶ ماه دچار کمبود تخت نشدیم.دچار حیرتم نسبت به کسانی که درباره کرونا با الفاظی صحبت می کنند. در برخی کشورها بیماران را در بیرون بیمارستان قرار می دادند، اما ما وارد این شرایط نشدیم.اگر یک مورد در ایران رخ داده بود، در رسانه‌ها ببینید

 

چه اتفاقی می افتاد.ما دچار کمبود تخت نشدیم که بخشی از آن ناشی از طرح تحول

سلامت بود برخی این سه کلمه را نمی فهمند. ده ها رهبر دنیا به من گفتند چگونه این طرح را اجرا کردید؟ سهم بیمار به۱۰ درصد و در روستاها به۵ درصد رسید. چطور بعضی این ریاضی ساده را نمی فهمند؟

 

روحانی ادامه داد: کار دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است. تاریخ ایران را از زمان هخامنشیان ورق بزنید .در ابتدای این دولت  کل تخت بیمارستانی حدود۹۰ هزار بوده که تا پایان دولت۱۶۰ هزار تخت تحویل می دهیم. بسیاری از تخت های قدیمی بازسازی کامل شده است. پزشک متخصص اصفهان،شیراز و مشهد را رها کرد و به شهرستان دورافتاده رفت. به جای اینکه بیمار به مرکز استان برود، متخصص کنار او رفت . در مخیله من نمیاد درباره سه چیز کسی شک کند. درباره برجام، تحولات دیجیتال و طرح سلامت. این سه از بدیهیات بود. این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم.

 

رییس جمهور با اشاره به خدمات بخش صنعت و خدمات ضروری در ۱۶ ماه گذشته ،تصریح کرد: مهم است خدمات برق و گاز و بنزین گازوییل به موقع برسد. دیدیم یکی دو روز برق قطع شد و چه مشکلاتی پیش آمد.  خدمات آموزشی و بهداشتی ادامه یافت.تولید یک روز تعطیل نشد و کارخانه ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و تولید مایحتاج ضروری مردم یک روز متوقف نشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مدافعان سلامت در خط مقدم بودند و جانشان را هم فدا کردند. الان کادر درمان واکسن زده و به شرایط بیماری آشنا شدند . شما روزهای اول را ببینید که هیچ پزشک و پرستاری بخاطر کمبود ماسک، بیمار را رها نکردند. در کنار آنها نیروهای مسلح، نیروی انتظامی،هلال احمر ، بسیج و سپاه هم آمدند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مقام معظم رهبری و مراجع تقلید درمهار بیماری کروونا در کشور ،خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در هر مسأله ای می فرمود من تابع سیاست های ستاد کرونا هستم. اگر رهبری روزه ماه محرم و فاطمیه تنها می نشست نشان می داد که همه باید رعایت کنند. کار و بیان ایشان خیلی نقش داشت. مراجع هم همه فتوا داده و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی کردند و همه کمک کردند. توضیحات زیاد است اما به خاطر بی انصافی های انجام شده من این توضیحات را دادم.

 

وی تاکید کرد: در اطلاع رسانی از بیماری کرونا یک آن مساحمه نشد.به وزیر بهداشت اعلام کردیم که بلافاصله ورود بیماری را اعلام کند. ایران یکی از منظم‌ترین کشورها در بیان آمار بود. ما هر روز بدون استثنا  آمار را اعلام کردیم. اطلاع رسانی شفاف یکی از بزرگترین افتخارات دولت و وزارت بهداشت بود. شفافیت از بدیهیات است که نمی توانید آن را از دولت بگیرید. دسترسی مردم به اطلاعات و شفافیت مثل دولت یازدهم و دوازدهم است.بعضی کشورها هنوز اعلام نمی کنند. ما بر تعارض منافع و مبارزه با فساد  تاکید کردیم و لایحه آن را تهیه کردیم  اما در مجلس دهم و یازدهم خاک می خورد.

 

روحانی با بیان اینکه در مسأله واکسن بحث زیادی بود که واکسن ها چقدر دقیق است، گفت: یکی گفت اگر از شرق بیاورید من نمی زنم، یکی گفت از غرب بیاورید من نمی زنم. یکی گفت اصلا واکسن نمی زنم. ما گفتیم واکسن خارجی با قدرت وارد شود و یک روز تاخیر نشود. ما برای دریافت کواکس ثبت نام کردیم و ۱۶ میلیون و۸۰۰ دز سفارش دادیم و از اولین کشورها بودیم.  فوری خرید از سایر کشورها را آغاز کردیم. به شرکت های خصوص هم مجوز دادیم ولی تهیه آن سخت بود. بیش از۵ میلیون تزریق شده است و همچنان واکسن وارد می کنیم و همه توان خود برای واکسن داخلی را ادامه می دهیم و دو واکسن نزدیک است و امیدواریم به زودی وارد شود.

 

وی در پایان گفت: وقتی تعداد فوتی ها بر مبنای میلیون نفر را در نظر بگیریم، در دنیا ۵۱ امین کشور هستیم و شرایط۵۰ کشور از ما سخت تر بوده است مثل آلمان، فرانسه، هند، برزیل،سوییس و آمریکا. برای مبارزه با کویید۱۹ در این کشور کار بزرگی انجام شده است و من از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می کنم. ما چهار موج را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم شاهد موج پنجم‌ نباشیم.

   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------