آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

روزهای فلفلی آقای نمکی



 سعید نمکی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

 سعید نمکی روزهای دشواری را می‌گذراند و البته به بخش زیادی از مردم نیز روزهای دشواری را تحمیل می‌کند. همین موقعیت سبب شده است که او مدام با ادبیاتی تند وتیز با منتقدان و مخالفان خود سخن بگوید. او آن قدر در این مسیر جلو رفته که حضور مسئولان کشوری و استانی و در حالی که سخنانش از صداوسیما پخش می‌شد، شدیدترین الفاظ را به کار برد؛ الفاظی که در هیچ رسانه رسمی امکان انتشار ندارد.

 

هفته‌ای که با وعده بزرگ وزیر بهداشت شروع شده بود، دارد به پایان می‌رسد و خبری از محقق شدن آن وعده در کار نیست. سعید نمکی هفته گذشته وعده داده بود که این هفته روزانه تعداد واکسن‌‌های دریافتی هر روز به 400 هزار دوز می‌رسد. نگاهی به آخرین آمار و ارقامی که در سایت وزارتخانه متبوع نمکی درج شده نشان می‌دهد وعده 400هزار دوز واکسن در روز هم یکی دیگر از آن حرف‌‌های وزیر است. 

 

نمکی‌‌ نمی‌توانست منظورش را جهانپور گفت!

تاکنون پنج میلیون و 102هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت و از این تعداد دو میلیون و 169 هزار نفر از آنها دوز دوم را نیز تزریق کرده‌اند. آمار دیروز وزارت بهداشت گویای آن است که در دوشنبه مجموعا 214هزار دوز (اول و دوم) تزریق شده است. این رقم در روز یکشنبه 219 هزار و در روز شنبه 111هزار نفر دوز بوده است. با این حال کیانوش جهانپور در گفت و گویی تلاش کرده وعده محقق نشده نمکی را رفع و رجوع کند. او گفته:«منظور وزیر بهداشت از تزریق روزانه ۴۰۰هزار دوز واکسن، این بود که ظرفیت این میزان تزریق در کشور وجود دارد و با اضافه‌شدن واکسن، واکسیناسیون به ۴۰۰هزار دوز در روز می‌رسد.»

 

با وجود اتفاق نظر ویژه‌ای که در مورد ضعف عملکرد وزارت بهداشت در کشور وجود دارد و مسئولان این وزارتخانه نیز به دلیل اظهارات حاشیه‌ساز خود بارها افکار عمومی را آزرده‌خاطر کرده‌اند و این باعث درگیر شدن بیشتر این وزارتخانه با حواشی بوده است. همدلی در طی روزهای گذشته در گزارش‌‌های مختلفی این اظهارات حاشیه‌ساز را بررسی کرده است. اما گویا زمامداران وزارت بهداشت مایل نیستند به اظهارات حاشیه‌ساز خود پایان دهند. اظهارات اخیر جهانپور که در بالا به آن اشاره شد یکی از این موارد است.  

 

هتاکی نمکی در پخش زنده ستاد استانی کرونا

جهانپور پیش از این نیز به خاطر پفیوز خواندن منتقدان قیمت واکسن داخلی برکت با افکار عمومی درگیر شده بود؛ طوری که وزیر بهداشت هم به آن واکنش نشان داد. اما همین وزیر دوشنبه شب در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در استان بحرانی سیستان وبلوچستان دهان به هتاکی باز کرد. نمکی پس از انتقادات فراوان از عملکرد وزارتخانه‌اش به سیستان و بلوچستان سفر کرد، اما همین سفر نیز حواشی زیادی برای او ایجاد کرد؛ که یکی از آنها هتاکی در جلسه ستاد استانی کرونا بود. در این جلسه فداحسین مالکی  نماینده زاهدان به تندی از وزیر بهداشت و دیگر مدیران وزارتخانه انتقاد کرد و گفت:«ما اجازه‌‌ نمی‌دهیم هر کس و ناکسی به مردم استان توهین کند».

 

اینجا بود که سعید نمکی به میان حرف او پرید و در جلسه‌ای که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد از کلمه ناشایستی استفاده کرد. البته او پس از آنکه مالکی نماینده زاهدان جلسه را ترک کرد، درباره حواشی و این درگیری لفظی گفت:«آقای مالکی سه بار برای تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی منطقه آمده بود. نمایندگان مجلس وظیفه دارند کمبودها را به من معرفی کنند اما‌‌ نمی‌توانند رئیس را به من تحمیل کنند.»

 

این اظهارات با واکنش‌‌های کاربران روبه‌رو شد. کاربری در واکنش به نمکی می‌نویسد:«تا حالا تو هیچ کدوم از دولت‌ها دیده بودین وزیر بهداشت به این ناکارآمدی و بددهنی؟! خیلی حرفه وزیر‌ بی‌نمکی که هم نالایق و بی‌عرضه باشه و هم به جای عذرخواهی از مردم به خاطر دروغ‌‍ها و همه وعده‌های سرخرمنش، زبونش خیلی دراز باشه!!!» کاربری نیز می‌گوید:«آقای نمکی نه به اون گردن کج کردن و پی در پی معذرت خواهی کردنت نه به این داد زدن و فحاشی کردنت.» یک کاربر دیگر می‌گوید:«رقابت تنگاتنگ جهانپور و نمکی در اشاعه فرهنگ و هنر در وزارت بهداشت.» کاربر دیگری می‌نویسد:«وقتى نمكى و جهانپور كه به ظاهر دكتر هستند اين‌چنين ادبيات سخيفى دارند خدا به داد همكارها و زيردستاشون برسه، ببين با اونا چجورى حرف مي‌زنن و رفتار مي‌كنن.»

 

گزارش‌‌های محلی: این هم تخت خالی

حاشیه عجیب‌تر گزارش‌‌های میدانی برخی کاربران از اقدام به ترخیص برخی بیماران پیش از رسیدن وزیر بهداشت به بیمارستان‌‌های محلی است. ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار که در این استان حضور دارد، در توئیتر خود نوشته:«در بیمارستان امام علی زاهدان هستم. نمکی در راه است. ظاهرا سردخانه را تخلیه و برخی بیماران بهبود نیافته را مرخص کرده‌اند. ظاهرا باید «تخت خالی» برود در چشم ما. زنی عصبانی: می‌گویند مادرت را با ۷۰درصد درگیری ریه را ببر خانه. برای ۵ شب ۸۵۰هزار کپسول اکسیژن کرایه کردم.»

 

آخرین جمله این خبرنگار در حالی است که سعید نمکی دو روز پیش در زاهدان گفته بود:«در سفر به استان سیستان و بلوچستان، تصمیمات خیلی خوبی اتخاذ شد. اولین تصمیم این بود که هیچ بیمار مبتلا به کووید19 در این استان نباید هزینه بپردازد و هزینه‌‌ها را تقبل کردیم.» 

 

یک دندان‌پزشک هم از شهرستان سراوان می‌نویسد:«نمكي اومد سراوان كه ٥٠٠ تخت خالي رو بهمون نشون بده و ثابت كنه داريم سياه‌نمايي مي‌كنيم، به همت مسئولين پاچه‌خوار، همين‌طور هم شد، بيمارستان ايرانمهررو براي چهارمين بار افتتاح كرد و به خودش افتخار كرد، حاضر نشد سري به تنها بيمارستان فعال شهر بزنه.»

 

کاربر دیگری از بیمارستان ایرانشهر می‌نویسد: «چند روزه مادرم در بیمارستان خاتم ایرانشهر بستریه، امروز از صبح منو و همه همراهان بیماران در گرمای ۴۵درجه بیرون کردن تا قراره آقای پفیوز و هیأت همراهش جهت بازدید بیمارستان میان سرصبح اول چندنفر عکاس و فیلم‌بردار اومدن از جاهای به‌ظاهر خوب چهارتا فیلم و عکس گرفتن.»

 

سوال اینجاست که آیا مسئولان وزارت بهداشت حاضرند روزهای پایانی مسئولیت خود را بدون جنجال سپری کنند یا آنکه تا اعلام وزیر بهداشت جدید دولت سیزدهم که از مرداد بر سر کار می‌آید باید همچنان شاهد دهان باز کردن این مسئولان به هتاکی باشیم؟

 

همدلی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------