آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

رئیسی: در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از حجت خدا دارد



رئیسی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور در مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، گفت: این مراسم جلوه گر روشنی است که کسی در جهل نماند و اگر کسی بر اثر فتنه فتنه گران می خواهد وارد ذلالت و گمراهی شود با نشان دادن راه شهیدان رهایی پیدا کند. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم در سراسر کشور، اظهار کرد: راه صیانت بخشی به نسل امروز و نسل های آینده آن است که عاشورا معرفی شود، باید معلوم شود عاشورا امتداد دارد.

 

رئیسی گفت: این مراسم جلوه گر روشنی است که کسی در جهل نماند و اگر کسی بر اثر فتنه فتنه گران می خواهد وارد ذلالت و گمراهی شود با نشان دادن راه شهیدان رهایی پیدا کند؛ لذا در این مقطع لازم است هرچه درباره راه و مسیر شهیدان هست در جهت تنویر افکار عمومی و در جهت رهایی یافتن از فتنه های فتنه گران ارائه و تبیین شده و این حرکت عظیم ادامه یابد. این مسیر راه مصون سازی نسل جوان است.

 

رئیس جمهور گفت: بسیاری جنگ می کنند اما کدام دفاع مقدس است. چه چیزی باعث تقدس دفاع و بسیج ما است؟ رمز قدسیت دفاع ما چیست؟ چرا نظام ما قدسی است؟ آنچه مسلم است هیچ زمان، زمین و امری قدسی نمی شود مگر در جوار قدوس. اگر زمینی ، مکانی ، شخصی و زمانی قدسیت دارد در پرتو با قدوس است.

 

وی افزود: نظام قدسی است چون مبتنی بر دین و کتاب و سنت و آموزه‌های دین است. این رمز قدسیت نظام ما است. نظامی که می خواهد همه آموزه هایش بر اساس آموزه های دین باشد نظام قدسی می شود.

 

رئیس جمهور به تشریح رابطه ولایت پذیری و جانشینی ولایت تا زمان ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: هیچ حکمی خلاف شرع در کشور و نظام ما تصویب و اجرا نمی شود. هر حکمی خلاف قوانین شرع باشد ساقط است. از روز اول امام خمینی این موضوع را اعلام کردند. اگر کسی در جایگاه خودش خدمت می کند یک اخلاص هم می خواهد. اگر همه سلسله مراتب قدسی باشد عامل عمل اخلاص نداشته باشد نمی شود؛ لذا عامل عمل هم باید رفتارش قدسی باشد. مدافعان و شهیدان ما قدسی شدند چون برای خدا از جان و آینده این دنیا گذشتند و آینده جاودانه را به دست آوردند.

 

وی با اشاره به جایگاه و عرفان امام خمینی (ره) به دیدگاه ایشان درباره شهیدان و مدافعان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کسی که در لباس بسیجی و نظامی حاضر می شود باید به حالش قبطه خورد که چه جایگاه پر عظمتی دارد. باید همواره از این خط نورانی تجلیل شود.

 

وی افزود: وقتی دفاع قدسی شد پیام و راه مدافعان قدسی می شود. خوش به حال کسانی که در این راه قرار می‌گیرند . این ها که به چنین مکانی می رسند فرماندهان و سرداران بزرگی داشتند. خدا رحمت کند سرداران بزرگ ما را. خانواده های معزز شهدا در هر حوزه ای پرچم برافراشته ای است که راه شهید را معرفی می کند. باید به نام و راه و خانواده های مکرم شان افتخار کنیم.

 

رئیسی در تجلیل از روش و منش مقام معظم رهبری گفت: همه این سرداران فرمانده بزرگی دارند که هم در قبل از جنگ هم در جنگ تحمیلی همواره در صفوف اول کنار امام خمینی بودند که این نمایشگاه برخی از جلوه‌های زندگی ایشان را در قامت یک شاگرد امام نمایان کرده است.  باید برای جامعه ما روشن شود که امروز جامعه ما توسط فقیه جامع الشرایطی اداره می شود که به مردم نمی گوید بروید، می‌گوید بیایید شما هم ملکوتی شوید. رمز موفقیت امام در این بود که خود رسیده بود، رهبری نیز خود به آن جایگاه قیادت رسید.

 

وی گفت: بسیاری در عالم به مردم می گویند به راستی و درستی بروید اما حرف کسی که خودش رسیده به آن قله در دل‌ها بیشتر اثر می کند.

 

رئیس جمهوری کشورمان گفت: صمیمانه از کسانی که در این مراسم حضور دارند سپاسگذارم. این تعبیری که رهبر انقلاب دارند که برگزاری یاد شهدا خود شهادت است حقیقتا در کوی و برزن کشور ما صورت می گیرد. باید همچنان جلوه های معرفی یاد و خاطره شهیدان راه ما باشد . معرفی شهیدان جهل زدایی می کند. امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم که نداشته های خود را به خورد عالم می دهند. آن قدرت عظیمی که می تواند این جاهلیت را بزداید راه شهیدان و بیان راه عاشورا است.

 

رئیسی گفت: عاشوراییان در عاشورا متولد شدند. می خواستند عاشورا پایان عاشورائیان باشد سرها را از بدن جدا کردند، خیمه ها را آتش زدند اما یاد آنان همواره زنده است.

 

وی‌ ادامه داد: من به خانواده معزز شهدا تبریک می گویم فرزندان شما متولد شدند و تا همیشه نزد خداوند هستند. مادر و پدر شهید تازه فرزندان شما متولد شده است قرار است عالم به نام شهیدان شما بیدار شوند. بیداری در منطقه به برکت خون شهدا است. یک کسی می آید و یک کسی می‌رود اما انچه که می ماند حق است و شهدای ما در راه حقیقت حرکت کردند.

 

وی گفت: امیدوارم شهدا، خانوده محترمشان و رزمندگان برای این دولت دعا کنند تا قدمی که باید را بردارند. از فرماندهی معظم انقلاب، سرداران و سرافرازان ارتش و سپاه و بسیج، وزیر محترم دفاع ، فرمانده نیروی انتظامی خانواده محترم شهدا تشکر می کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------