سیاه چاله ها محل ذخیره اطلاعات کوانتومی موجودات فضایی هستند



سیاه چاله،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک مطالعه جدید انجام شده توسط پژوهشگران منجر به ارائه نظریه ای بسیار جنجالی شده که می گوید، سیاه چاله های فضایی از سوی موجودات بیگانه فضایی با هدف ذخیره اطلاعات کوانتومی ساخته شده اند.

به گزارش سیناپرس، سیاه چاله ها یکی از پدیده های شگفت انگیز دنیای هستی محسوب می شوند که تقریبا هیچ اطلاعاتی از ماهیت و محتوای درونی آن ها نداریم. حال تصور کنید اگر بیگانگان سیاهچاله هایی را برای ذخیره سازی کوانتومی ایجاد کنند چه؟ این نظریه دیوانه کننده به نظر می رسد، اما برخی از دانشمندان می گویند:این نظریه می تواند راه حلی برای پارادوکس فرمی به ما بدهد که اساسا بیان می کند که اگر زندگی در جهان هستی و سایر کهکشان ها وجود دارد، چرا ما شواهدی از آن در خارج از زمین پیدا نکرده ایم؟

 

این پارادوکس موج‌های زیادی را در جامعه علمی ایجاد کرده است، به‌ ویژه در بخش ‌هایی که معتقدند حیات بیگانه وجود دارد و فقط منتظر کشف شدن است. این مطالعه جدید هنوز مورد بررسی دانشمندان دیگر قرار نگرفته استاما توسط تیمی از دانشمندان آلمانی و گرجی ارائه شده است که می گویند ممکن است در جستجوی حیات بیگانه در جهت اشتباهی حرکت می کنیم.

 

در حال حاضر، ما به سیگنال های رادیویی برای جستجوی نشانه هایی از حیات در جهان متکی هستیم. اما، این محققان پیشنهاد می ‌کنند: باید به‌ جای آن به سیاه‌ چاله ‌ها نزدیک شویم که گویی تمدن‌ های بیگانه آن‌ ها را به‌عنوان رایانه ‌های کوانتومی عظیمی برای ذخیره داده ‌ها ایجاد کرده‌اند. به این ترتیب، ما باید به دنبال نشانه‌ های فناوری برآمده از ابر ساختارهایی مانند تپ ‌اخترها، ستاره ‌های کوتوله سفید و سیاه‌ چاله‌ ها باشیم.

 

ریشه اصلی این نظریه که سیاهچاله ها می توانند به عنوان منابع بی حد و حصر انرژی عمل کنند به دهه ۱۹۸۰ برمی گردد، زمانی که راجر پنروز اخترفیزیکدان برای اولین بار آن را پیشنهاد کرد. اگرچه ممکن است در حال حاضر پذیرش این موضوع بعید به نظر برسد، اما محققان در واقع توافق دارند که سیاهچاله های کوچک و مصنوعی ایجاد شده می توانند به عنوان خازن برای اطلاعات کوانتومی عمل کنند. به این ترتیب، چرا سیاه‌ چاله‌ های ساخته ‌شده توسط تمدن های احتمالی بیگانه نمی ‌توانند همین کار را انجام دهند؟

 

به گفته این محققان، تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که شواهدی از فن ‌آوری‌های درون یک سیاه‌ چاله پیدا کنیم تا این نظریه را اثبات کنیم. به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، همانطور که محققان ادعا می کنند در رصدخانه نوترینو IceCube واقع در قطب جنوب، فناوری لازم برای انجام این کار را داریم که می تواند تأیید کند بیگانگان از سیاه چاله ها برای ذخیره داده ها استفاده کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------