امکان شناسایی دلفین‌ها و نهنگ‌های منحصربه‌فرد با استفاده از فناوری تشخیص چهره



تشخیص چهره موجودات دریایی،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان می‌توانند اطلاعات زیادی را فقط با شناخت و تشخیص یک نمونه در طول زمان ویادداشت جایی که آنها را دیده‌اند، بیاموزند.

به گزارش دیجیاتو، یک ابزار جدید از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی تک‌نهنگ‌ها و دلفین‌ها در حیات وحش استفاده می‌کند. این تحقیق توسط دانشگاه هاوایی در مؤسسه زیست‌شناسی دریایی مانوآ منتشر شد.

 

تکنولوژی تشخیص چهره در حیوانات

از نقطه نظر حفاظت، واقعاً مفید است که بتوانیم یک نمونه مشابه را در طول زمان تشخیص دهیم. چون می‌توانیم توسط این اطلاعات ببینیم که یک موجود منحصربه‌فرد از چه مناطقی استفاده می‌کند، یا از آن برای تخمین جمعیت و رشد جمعیت استفاده کنیم.

 

مدل شناسایی عکس چند گونه، براساس یک روش پیشرفته در تشخیص چهره انسان برای مسابقه Kaggle ایجاد شد. این مسابقه مهندسان را به چالش کشید تا ابزاری را توسعه دهند که بتواند نهنگ‌ها و دلفین‌ها را با استفاده از یک الگوریتم به‌طور جداگانه شناسایی کند.

 

مهندسان الگوریتم توسعه یافته‌ می‌توانند ویژگی‌هایی مانند جای زخم، رنگدانه، اندازه و موارد دیگر را در دلفین‌ها و نهنگ‌ها شناسایی کنند.

 

تسریع فرآیند جمع‌آوری اطلاعات

برنامه تحقیقاتی پستانداران دریایی این گونه‌ها را با استفاده از عکاسی مطالعه می‌کند. این روش برای مدیریت و حفاظت از پستانداران دریایی مفید است.

 

تشخیص چهره موجودات دریایی،اخبار علمی،خبرهای علمی

فیلیپ پاتون، دانشجوی دانشگاه هاوایی می‌گوید: «وقتی ما بیرون می‌رویم و بررسی‌هایی، مانند عکاسی را انجام می‌دهیم، استفاده از این الگوریتم واقعاً روند جمع‌آوری اطلاعات را تسریع می‌بخشد. زمانی که به آزمایشگاه برمی‌گردیم، می‌توانیم عکس‌هایمان را از طریق الگوریتم اجرا کنیم و این به تشخیص اطلاعاتی درباره موجودی که آنجاست کمک می‌کند. سپس بسیار زود برای نتیجه‌گیری درباره مواردی مانند جمعیت و میزان استفاده از منطقه که برای حفاظت از نهنگ‌های هاوایی، دلفین‌ها و… مهم هستند اطلاعاتی در اختیار داریم.»

 

از نظر زیست محیطی، دلفین‌ها بسیار اجتماعی هستند و این ابزار جدید راهی برای مشاهده رفتار اجتماعی آنها به روشی غیرتهاجمی فراهم می‌کند.

 

پاتون می‌گوید: «شما می‌توانید اطلاعات زیادی را فقط با شناخت یک نمونه در طول زمان و یادداشت جایی که آنها را دیدید، بیاموزید.»

 

این نشریه محصول یک همکاری گسترده، با ۵۶ محقق از سراسر جهان است که داده‌های تصویری ارزشمند خود را به اشتراک گذاشتند تا تحقیقات و حفاظت از آب‌بازسانان را پیش ببرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------