رصد کهکشانی که هزار برابر سریع تر از راه شیری ستاره می سازد



اخبار,اخبار علمی,کهکشان

دانشمندان با کمک تلسکوپ آلما در شیلی تصویری واضح از یک ابرکهکشان ثبت کرده اند که ۱۲.۴ میلیاردسال نوری با زمین فاصله دارد و هزار برابر سریع تر از راه شیری ستاره می سازد.

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، دانشمندان واضح ترین تصویر از یک کهکشان بسیار بزرگ را ثبت کرده اند که تولد ستارگان در آن هزار برابر سریع تر از راه شیری است.

 

 مشاهدات این گروه از محققان نشان می دهد این کهکشان در نتیجه ابرهای مولکولی به وجود آمده که در سراسر کهکشان پراکنده هستند. این ابرها حدود ۱۲.۴ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند.

 

دانشمندان معتقدند کهکشان های بزرگ در حقیقت اجداد کهکشان های عظیم بیضوی مانند راه شیری هستند. آنها امیدوارند با مطالعه چنین کهکشان هایی بتوانند از نحوه شکل گیری و تکامل بخش کوچکی از جهان باخبر شوند.

 

 به هر حال محققان دانشگاه ماساچوست آمهرست و رصدخانه ملی ستاره شناسی در توکیو با استفاده از تلسکوپ ALMA در شیلی این کشف را انجام داده اند.

 

کهکشان مذکور COSMOS-AzTEC-۱ نام دارد و دانشمندان مدت هاست که آن را می شناسند. اما ابزارهایی مانند تلسکوپ آلما می توانند خوانش اطلاعات را ۱۰ برابر واضح تر از مشاهدات قبلی انجام دهند. این مطالعه جزئیاتی از کهکشان را نشان داد که قبلا هرگز مشاهده نشده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------