مدارس ژاپن مجهز به دبیران رباتی می‌شود



اخبار,اخبار علمی,ربات معلم

وزارت آموزش ژاپن در سال آینده 500 ربات انگلیسی زبان را راهی مدارس می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کشور ژاپن با هدف توسعه و بهبود زبان انگلیسی دانش آموزان این کشور، ربات‌های مخصوصی را به عنوان معلم زبان انگلیسی  راهی مدارس می‌کند. وزارت آموزش ژاپن موظف است مهارت‌های زبان انگلیسی را در مدارس ابتدایی آموزش دهد و برای اینکه تمامی دانش آموزان تسلط کامل به این زبان را داشته باشند و همانند زبان مادری بتوانند از آن استفاده کنند، این ربات‌ها را استخدام کرده‌اند.

 

مطابق برنامه‌ریزی انجام شده  تا آوریل سال آینده میلادی 500 ربات به‌صورت آزمایشی نصب شده و هم‌زمان اپلیکیشن مهارت‌آموزی در زبان انگلیسی نیز روی این ربات‌ها تقویت و آپدیت خواهد شد. این ربات‌ها مکالمه آنلاین انجام داده و بیان صحیح کلمات را آموزش می‌دهند.

 

استفاده از ربات ارزان‌قیمت است و از هزینه‌های استخدام معلم زبان در این کشور ارزانتر خواهد بود. گفتنی است؛دانش آموزان این کشور در گفتار و نوشتار وضعیت مطلوبی ندارند و طبق برنامه دوساله باید این روند تغییر پیدا کند که ارائه خدمات از سوی این ربات‌های هوشمند یکی از اجزای این برنامه است.

 

اولین ربات آموزش‌دهنده زبان در سال 2009 به نام Saya در ژاپن رونمایی و برای بچه‌های کلاس پنجم و ششم در توکیو استفاده شد. کمپانی "سافت بنک" در سنگاپور و لندن ربات‌های انگلیسی‌زبان را توسعه داده است و در نروژ نیز سال‌هاست کمپانی دیگری ربات‌هایی  را برای کمک به بچه‌های بیمار برای عدم قطع ارتباط با همکلاسی‌ها و دوستان طراحی و عرضه کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------