هند در آستانه ملحق شدن به باشگاه فضایی «ماه‌نوردان»



اخبار,اخبار علمی
هند یک فضاپیمای بدون سرنشین را برای فرود روی سطح ماه پرتاب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، هند در سال‌های اخیر برنامه هوا-فضای خود را گسترش داده و سرانجام این برنامه به نقطه اعزام فضاپیمای بدون سرنشین به ماه رسیده است. فضاپیمای هند به ماه فرستاده شده و قرار است تا ساعاتی دیگر در سطح آن فرود بیاید.

 

با این دستاورد، هند چهارمین کشور جهان خواهد بود که فضاپیمای خود را در سطح ماه فرود می‌آورد. آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین تاکنون موفق شده‌اند فضاپیما را بر سطح ماه فرود بیاورند و حالا هند امیدوار است با فضاپیمای «شاندرای ۲» به این موفقیت دست یابد. این فضاپیما در بخش نزدیک به قطب جنوب کره ماه فرود آرام خواهد داشت.

 

هند قصد دارد با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده تا سال ۲۰۲۲، فضانورد هم به فضا بفرستد. ناریندا مودی، نخست وزیر هند، ارسال موفقیت آمیز فضاپیما و به دنبال آن اعزام فضانورد به فضا را نشانه‌ای دال بر غرور ملی و پیشرفت هند توصیف کرده است.

 

هند تاکنون در زمینه هوا-فضا دستاورد‌هایی هم داشته است. این کشور در سال ۲۰۱۷ توانست در قالب یک ماموریت بیش از یکصد ماهواره را به فضا پرتاب کند. هند در سال ۲۰۱۴ نیز با پرتاب ماهواره‌ برای قرار گرفتن در مدار مریخ آن هم با هزینه صرفاً ۷۴ میلیون دلار در صدر خبر‌های جهان قرار گرفت. این هزینه برای ماموریت‌های فضایی به صورت قابل توجهی اندک بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------