مشاهده دو پدیده نجومی در آسمان فردا



اخبار,اخبار علمی
در آسمان صبحگاهی فردا دوشنبه ۶ آبان شاهد "ماه نو" خواهیم بود ضمن آنکه سیاره اورانوس نیز به وضعیت مقابله خواهد رسید.

مهندس مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ساعت ۷ و ۸ دقیقه صبح فردا دوشنبه ۶ آبان ماه نو خواهد شد ولی متاسفانه ضوابط علمی برای رویت هلال شامگاهی ربیع الاول در غروب این روز مناسب نیست.

 

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه همین روز سیاره سبز- آبی "اورانوس" به وضعیت مقابله خواهد رسید.

 

عتیقی با تاکید بر اینکه همزمان با غروب خورشید این سیاره از افق شرق در زمینه صورت فلکی "ماهی" (حوت) طلوع خواهد کرد، یادآور شد: "مقابله"، شرایطی است که زمین میان یک سیاره و خورشید قرار داشته باشد که بهترین شرایط در طول شب برای رصد این سیاره فراهم خواهد بود.

اخبار,اخبار علمی

 

سیاره اورانوس، هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و سومین سیاره از نظر اندازه و پنجمین سیاره از نظر جرم در سامانه خورشیدی است. این سیاره هر ۸۴ سال و ۷ روز یک بار به دور خورشید می‌گردد. همچنین هر ۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه یک دور به دور خودش می‌چرخد. اورانوس دارای بیش از ۲۷ قمر است و بزرگترین آنها به نام‌های "میراندا"، "آریل"، "آمبریل"، "تیتانیا" و "ابرون" است. 

 

دانشمندان عقیده دارند بر روی سطح اورانوس اقیانوس‌ عظیمی وجود دارد و عجیب اینکه ظاهرا دمای این اقیانوس بسیار بالا، یعنی در حدود ۲۷۶۰ درجه سانتیگراد است. این سیاره سبز-آبی همانند سیاره کیوان دارای حلقه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------