باتری غول ‌پیکری که با هوای فشرده کار می‌کند



اخبار,اخبار علمی,باتری غول ‌پیکر
یک شرکت انگلیسی سعی دارد تا تاسیساتی را احداث کند که عملکرد یک باتری غول‌ پیکر را دارد و با هوای فشرده کار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از فیوچریسم، یک شرکت انگلیسی فعال در حوزه انرژی برای کارآمدتر ساختن انرژی تجدیدپذیر، به ابداع تاسیسات بزرگی برای ذخیره انرژی مشغول است که از هوای فشرده برای ذخیره انرژی استفاده می‌کند و عملکرد یک باتری غول پیکر را دارد.

 

این شرکت موسوم به "هایویو پاور" (Highview Power) قصد دارد پس از کامل شدن این تاسیسات، الکتریسیته زیادی را برای فشرده کردن مخزن بزرگی از هوا به کار بگیرد. سپس هوا می‌تواند از حالت فشرده خارج شود تا قدرت مورد نیاز یک توربین غول پیکر را تامین کند و به مردم ساکن آن ناحیه امکان دهد تا از انرژی پاک استفاده کنند.

 

 با وجود این فناوری، حتی اگر پنل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی نتوانند الکتریسیته بیشتری تولید کنند، امکان استفاده از انرژی پاک وجود خواهد داشت. این باتری غول پیکر که دولت انگلستان، ۱۲.۴۲ میلیون دلار بوجه به آن اختصاص داده است، در صورت موفقیت می‌تواند به ذخیره میزان قابل توجهی از انرژی کمک کند.

 

پروژه‌هایی از این قبیل می‌توانند به درک ارزش انرژی‌های تجدیدپذیر و رونق خانه‌ها و کارها با کمک انرژی پاک کمک کنند و این امکان را حتی هنگامی که خورشید نمی‌تابد و باد نمی‌وزد، فراهم کنند.

 

شرکت هایویو پاور برای ساخت این باتری غول پیکر، از مهندسان باسابقه حوزه نفت و گاز کمک خواسته تا در زمینه تامین انرژی‌ تجدیدپذیر با یکدیگر همکاری کنند.

 

"خاویر کاوادا" (Javier Cavada)، مدیرعامل این شرکت گفت: هدف ما در واقع فناوری‌های ذخیره‌سازی نیستند، بلکه هدف ما این است تا امکان استفاده از انرژی تجدیدپذیر را به صورت گسترده در ساختمان‌ها و خانه‌ها فراهم کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------