ناسا برای فرستادن انسان به ماه 28 میلیارد دلار خرج می‌کند



اخبار,اخبار علمی
سازمان فضایی آمریکا، جزئیات یک برنامه ۲۸ میلیارد دلاری را منتشر کرده که طی آن قراراست فضانوردان به تنها قمر زمین برسند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، ناسا، سازمان فضایی آمریکا، جزئیات یک برنامه ۲۸ میلیارد دلاری را منتشر کرده است که طراحی شده تا فضانوردان را تا سال ۲۰۲۴ به تنها قمر کره زمین ارسال کند.

 

این پروژه که آرتمیس نام دارد قرار است شرایط حضور نخستین زن جهان و فضانوردان بعدی مرد را در ماه رقم بزند.

 

ناسا اعلام کرد در مجموع ۱۶ میلیارد دلار به توسعه ماژول لندر ماه اختصاص می‌یابد؛ به طور کلی از ۲۸ میلیارد بودجه درخواست شده از سوی ناسا برای باز زمانی پنج سال آینده، قرار است ۷.۶ میلیارد دلار برای توسعه سیستم موشکی فضاپیما و حدود ۱۶.۲ میلیارد دلار نیز برای «سیستم اولیه فرود انسان»که شامل طرح توسعه، آزمایش و راه‌اندازی فضاپیمای جدید ماه خواهد بود هزینه شود.

 

ناسا امیدوار است نخستین مأموریت آرتمیس را که بدون سرنشین است در سال ۲۰۲۱ و توسط فضاپیمای SLS انجام دهد؛ مأموریت بعدی در سال ۲۰۲۳ به منظور تمرین لباس خدمه صورت خواهد گرفت و درنهایت آرتمیس III به همراه سرنشین در سال ۲۰۲۴ عملیاتی می‌شود.

 

ناسا می‌گوید، بیشتر مبلغ بودجه کلان مأموریت آرتمیس صرف ماژول فرود ماه می‌شود که سه نفر از جمله یک زن را به ماه منتقل خواهد کرد.

 

پروفسور کریستوفر کنسلیس از دانشگاه ناتینگهام به «MailOnline» گفت: تاریخ ۲۰۲۴ از نظر فنی ممکن است امکان پذیر باشد، اما با بودجه فعلی نه دولت آمریکا بعید است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------