انگلیس و ژاپن جستجوگر ستاره های دنباله دار می سازند



اخبار,اخبار علمی,ستاره های دنباله دار
قرار است یک شرکت انگلیسی با همکاری سازمان فضایی ژاپن، فضاپیمایی برای ردیابی و دنبال کردن ستاره های دنباله دار بسازند تا به اطلاعات دقیق تری درباره ماهیت و ریشه این اجسام دست یابند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، مهندسان انگلیسی تصمیم دارند فضاپیمایی بسازند که ستاره های دنباله دار را ردیابی و دنبال می کند تا به این ترتیب تحقیقاتی دقیق تر روی آنها انجام دهد.

 

این ماموریت «جستجوگر ستاره دنباله دار» نام دارد و شامل سه جز اصلی است که عبارتند از یک فضاپیمای مادر که توسط شرکت «تالز آلنیا اسپیس»  ساخته می شود و دو کاوشگر رباتیک  که سازمان فضایی ژاپن آنها را توسعه می دهد.

 

ستاره شناسان امیدوارند اسکن های سه بعدی بسیار دقیق از سطح این ستاره های دنباله دار ثبت و اطلاعات بیشتری درباره نحوه تشکیل و سال های آغازین جهان فراهم کند.

 

ستاره های دنباله دار تکه ای از صخره های یخی فضایی هستند که در نتیجه انفجارهای عظیم در جهان به وجود آمده اند. محققان توجه خاصی به این صخره ها دارند که بیشتر اوقات مسافت های زیادی را بین منظومه های مختلف طی می کنند و نوعی کپسول های زمان به حساب می آیند.

 

محققان دانشگاه UCL  و دانشگاه ادینبرا نخست ایده ردیابی ستاره های دنباله دار را ارائه کردند و اکنون  سازمان فضایی اروپا و سازمان فضایی انگلیس تصمیم دارند چنین ماموریتی را اجرا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------